ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΙΒ' ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β' ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΘ' Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009
ΘΕΜΑΤΑ
Α. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
...
Β. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
...
3. Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων: β) Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος στο 3ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο του Δήμου Γέρακα ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Συνεχίζουμε με την υπ' αριθμόν 9369/5-11-2008 δεύτερη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Ιωάννη Γκιόκα προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος στο 3ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο του Δήμου Γέρακα.
Η ερώτηση του κυρίου συναδέλφου έχει ως εξής:
«Οξύτατο πρόβλημα σχολικής στέγης αντιμετωπίζουν όλα τα σχολεία του Δήμου Γέρακα τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
αφού σ' όλα σχεδόν τα σχολικά κτήρια, λόγω έλλειψης αιθουσών έχουν τοποθετηθεί κοντέινερς στις αυλές τους.
Το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο για το σχολικό κτήριο το οποίο, ενώ στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο Γέρακα, φιλοξενεί και το 2ο Λύκειο Γέρακα, με αποτέλεσμα στο κτήριο να φοιτούν ταυτόχρονα περίπου εξακόσιοι μαθητές, οι οποίοι με κινητοποιήσεις διεκδικούν την κατασκευή νέου σχολικού κτηρίου.
Το 2ο Λύκειο Γέρακα πριν μια εξαετία επρόκειτο να στεγαστεί στο χώρο που σήμερα στεγάζεται το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Γέρακα. Αποφασίστηκε τότε, προσωρινά και για μια διετία να φιλοξενηθεί στο κτήριο του 3ου Γυμνασίου Γέρακα, όμως η απόφαση αυτή εξακολούθησε να ισχύει. Επειδή οι αίθουσες δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών των δύο σχολείων, έχουν ήδη τοποθετηθεί στο προαύλιο δύο κοντέινερς και άλλα εννέα, έξω από την περίφραξη του σχολείου, πάνω στο πεζοδρόμιο. Οι περισσότερες αίθουσες, όπως και η αίθουσα φυσικής και χημείας του σχολείου είναι χωρισμένες στα δύο, γεγονός που δημιουργεί πολλά προβλήματα και κινδύνους σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς.
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί: Είναι στην άμεση προτεραιότητά τους η ανεύρεση χώρου και η ανέγερση νέου σχολικού κτηρίου για τη στέγαση του 2ου Λυκείου Γέρακα; Αν ναι, σε ποια φάση βρίσκεται; Αν θα μεταστεγαστεί άμεσα το 2ο Λύκειο σε άλλο δημοτικό χώρο, έτσι ώστε να μπορέσει να αποσυμφορηθεί το κτήριο του 3ου Γυμνασίου και τι άλλα μέτρα προτίθεται να πάρει άμεσα για την αντιμετώπιση του προβλήματος».
Στην ερώτηση του κ. Γκιόκα θα απαντήσει ο Υφυπουργός κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος. Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο. ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων):
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Κύριε συνάδελφε, ένα μεγάλο έργο βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων στο Δήμο Γέρακα, ύψους 6,5 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του 5ου Δημοτικού Σχολείου και του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Γέρακα, με το οποίο προβλέπεται ότι θα κατασκευαστούν είκοσι μία κύριες αίθουσες, εννέα ειδικές αίθουσες και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Το έργο αυτό πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2011, στις αρχές του έτους και αυτό γιατί παρά το γεγονός ότι έχει ξεκινήσει η κατασκευή του από το 2006, στη συνέχεια ανέκυψαν ζητήματα με την Αρχαιολογική Υπηρεσία, έγιναν ανασκαφές, άλλαξε μετά τα αρχαιολογικά ευρήματα η μελέτη κατασκευής και το έργο ξεκίνησε μόλις πριν από το τέλος της προηγουμένης χρονιάς του 2008. Έχει εκδοθεί καινούργια οικοδομική άδεια και έκτοτε το έργο προχωρεί με εντατικούς ρυθμούς. Όταν ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο συγκρότημα θα έχουμε τις εξής μεταβολές. Το μεν Καλλιτεχνικό Σχολείο θα πάει στο καινούργιο συγκρότημα και βεβαίως θα μεταφερθεί το 2ο Λύκειο στους χώρους όπου σήμερα είναι οι εγκαταστάσεις του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου. Κατ' αυτόν τον τρόπο θα αποσυμφορηθεί και το 3ο Γυμνάσιο. Γνωρίζετε ότι στις περιοχές αυτές, όπου έχουμε μια αύξηση της πυκνότητος των μαθητών, οι προσφερόμενες δυνατότητες δεν είναι ιδανικές σε ό,τι αφορά τη σχολική στέγη, αλλά την ίδια στιγμή ένα γιγάντιο πρόγραμμα εξελίσσεται από τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων σε κάθε περιοχή της χώρας. Αυτήν τη στιγμή χίλια εργοτάξια βρίσκονται σε εξέλιξη εντός του Προγράμματος Σχολικής Στέγης. Έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν χίλια διακόσια τριάντα τρία νέα σχολικά εκπαιδευτήρια. Τα 2/3 εξ αυτών προορίζονται για νηπιαγωγεία. Οι δαπάνες είναι σημαντικές, δαπάνες οι οποίες προέρχονται κυρίως από τον τακτικό προϋπολογισμό και ο Οργανισμός σχολικών κτιρίων αξιοποιεί όλα τα χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχει στη διάθεσή του, έτσι ώστε να αυξήσει τους πόρους του, τις δυνατότητές του, να προχωρήσει στην ταχύτατη δυνατόν υλοποίηση του προγράμματος αυτού. Θεωρώ, λοιπόν, ότι παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ανάγκες σημαντικές και προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία των σχολικών μονάδων, γίνονται ουσιαστικά βήματα για τη βελτίωση των συνθηκών κάτω από τις οποίες εκπληρώνεται καθημερινά το εκπαιδευτικό έργο, συνθήκες τις οποίες θέλουμε να βελτιώσουμε για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Σας ευχαριστώ. ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Το λόγο έχει ο ερωτών συνάδελφος κ. Γκιόκας. ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Κύριε Υπουργέ, αν και η συγκεκριμένη ερώτηση είχε κατατεθεί στην αρχή της σχολικής χρονιάς, εν τούτοις θεωρούμε ότι το πρόβλημα παραμένει και απ' ό,τι φαίνεται θα εξακολουθήσει να παραμένει μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του συγκεκριμένου σχολείου, στο οποίο προβλέπεται η μετεγκατάσταση του Καλλιτεχνικού Σχολείου. Βέβαια, η περίπτωση των δύο αυτών σχολείων δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο περιστατικό στην περιοχή της ανατολικής Αττικής και, όπως παραδεχθήκατε και ο ίδιος, είναι μια περιοχή που αναπτύσσεται πληθυσμιακά, μια περιοχή που χρόνο με το χρόνο αυξάνει ραγδαίως το μαθητικό δυναμικό και οι υπάρχουσες σχολικές υποδομές δεν επαρκούν για να στεγάσουν αυτό το μαθητικό δυναμικό. Όμως, το πρόβλημα με το συγκεκριμένο σχολείο και γι' αυτόν το λόγο το καταθέτουμε σαν ερώτηση- είναι ότι αποτελεί την πιο τυπική θα έλεγα, την πιο χαρακτηριστική περίπτωση τριτοκοσμικών πραγματικά πιστέψτε με- συνθηκών που επικρατούν. Αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση τέτοιων συνθηκών που επικρατούν και σ' άλλα σχολεία της περιοχής, όχι μόνο στο Γέρακα, αλλά και στην Αρτέμιδα και στο Μαρκόπουλο και στη Ραφήνα. Στο συγκεκριμένο σχολείο, κύριε Υφυπουργέ, δεν μιλάμε απλά για ένα χώρο παλαιωμένο, για ένα σχολείο που βρίσκεται σε κακή κατάσταση. Δεν είναι απλά ότι δεν εξασφαλίζονται οι στοιχειώδεις όροι διδασκαλίας, αλλά δεν εξασφαλίζονται οι στοιχειώδεις όροι για την ασφάλεια της υγείας και της ζωής των παιδιών. Υπάρχουν εννέα κοντέινερ που αυτήν τη στιγμή βρίσκονται στο πεζοδρόμιο, ένα μέτρο από το μαντρότοιχο του σχολείου, δίπλα ακριβώς στο δρόμο. Υπάρχουν αίθουσες οι οποίες έχουν χωριστεί με τεχνητό τρόπο και επί της ουσίας σε μια αίθουσα κάνουν μάθημα δύο τμήματα και όλα αυτά στην προσπάθεια να συστεγαστούν σ' ένα κτήριο δύο σχολεία με συνολικό αριθμό εξακοσίων μαθητών. Από εκεί και πέρα εμείς θεωρούμε ότι είναι σημαντικό να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα το έργο στο οποίο αναφέρεστε. Παρ' όλα αυτά θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά επείγον και στο μεσοδιάστημα, μέχρι την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, να υπάρχουν κάποια άμεσα μέτρα αποσυμφόρησης του συγκεκριμένου σχολείου, διαφορετικά φοβούμαστε ότι θα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα για τη λειτουργικότητα του συγκεκριμένου σχολείου αλλά και αναφορικά με την ασφάλεια των παιδιών.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε. Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο. ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Κύριε συνάδελφε, νομίζω ότι με απόλυτη ειλικρίνεια τοποθετήθηκα απέναντι στο πρόβλημα και αναμένω και να το αναγνωρίσετε, αλλά και με μια τίμια στάση δική σας απέναντί μας, να παραδεχθείτε ότι αυτές οι συνθήκες που περιγράψατε δεν είναι αποτέλεσμα της δικής μας παρουσίας στο Υπουργείο Παιδείας. Αντιθέτως κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να βελτιωθούν οι συνθήκες αυτές και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στη ρίζα τους, όπως αυτό που αφορά τη σχολική στέγη. Εκτιμώ το ενδιαφέρον σας και σας επαινώ γι' αυτό. Το ενδιαφέρον σας όμως πρέπει να λαμβάνει υπ' όψιν τις αντικειμενικές συνθήκες κάτω από τις οποίες εξελίσσεται μια πολιτική σχολικής στέγης. Υπάρχουν περιορισμένα οικόπεδα, εκτάσεις που προσφέρονται. Υπάρχουν συγκεκριμένοι πόροι που κάθε φορά μπορούν να διατεθούν. Στις περιοχές όπως αυτή, αλλά και σ' άλλες, δεν τίθεται καν ζήτημα πόρων -γιατί αποτελούν προτεραιότητα- αλλά ζήτημα αντικειμενικών συνθηκών. Εγώ στις παρατηρήσεις σας και σε όσα αναφέρατε, θα προσθέσω ότι θα παρακολουθήσω προσωπικά την εξέλιξη του έργου και θα επισκεφτώ το εργοτάξιο για να ενημερωθώ επί τόπου για το πώς εξελίσσεται και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα και αν υπάρχει δυνατότητα να συντομευθεί το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου. Δεύτερον, υιοθετώ την πρόταση που κάνατε πριν από λίγο, ότι όποιες βελτιώσεις είναι εφικτές και αυτές ανεξαρτήτως του κόστους υιοθετούνται. Αν, δηλαδή, για τις λυόμενες αίθουσες τις οποίες αναφέρατε, υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση, μαζί με το διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων, τον κ. Μπαταριά, θα δώσουμε την καλύτερη δυνατή λύση για να βελτιωθούν οι συνθήκες. Η σχολική στέγη δεν είναι ένα ζήτημα το οποίο μπορεί να μας φέρνει σε αντιπαράθεση. Είναι ένα ζήτημα που μ' έναν γόνιμο και δημιουργικό προβληματισμό και με σύνθεση προτάσεων μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε κατά τον πλέον, κάτω από τις δυνατές συνθήκες, επιτυχημένο τρόπο. Σας ευχαριστώ. ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
...