Το σχολείο μας έχει επιλεγεί να συμμετάσχει με μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 15 ετών,
(με έτος γέννησης το 2009), στο Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών PISA.
Η έρευνα θα διεξαχθεί στο διάστημα από τις 17 Μαρτίου 2025 έως 10 Απριλίου 2025.
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International
Student Assessment) είναι μία Εκπαιδευτική Έρευνα που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια
(από το 2000 έως σήμερα) και που υλοποιείται από διεθνή ερευνητικά ιδρύματα
(PISA Consortium) υπό την οργάνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης
του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη)
και τη συνεργασία των συμμετεχουσών στην Έρευνα χωρών.
Κύριος στόχος του Προγράμματος PISA είναι η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων
και των δεξιοτήτων των μαθητών που βρίσκονται στο τέλος της Υποχρεωτικής τους Εκπαίδευσης,
βάσει των οποίων διαμορφώνεται, σε σημαντικό βαθμό, η ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή τους
στις σύγχρονες κοινωνίες. Εκκινώντας, επομένως, από ένα κοινά καθορισμένο
και διεθνώς αποδεκτό πλαίσιο εργασίας, το Πρόγραμμα PISA συλλέγει πληροφορίες
για τις επιδόσεις των 15χρονων συμμετεχόντων μαθητών και, την ίδια στιγμή,
ανιχνεύει τις δυνατότητες της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών
που λαμβάνουν μέρος στην αξιολόγηση.
Κάθε συμμετέχουσα χώρα έχει, λοιπόν, τη δυνατότητα
να αντλεί μέσω του Προγράμματος αυτού χρήσιμα στοιχεία για το εκπαιδευτικό της σύστημα,
κατορθώνει να κατανοεί τα θετικά στοιχεία και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού της
σχεδιασμού και, εντέλει, ανατροφοδοτείται σχετικά με το βαθμό αποτελεσματικότητας
του εκπαιδευτικού της έργου ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τις πρακτικές Εκπαίδευσης και
Αγωγής των άλλων συμμετεχουσών χωρών.
Το Πρόγραμμα PISA :
Αξιολογεί τη βασική κατανομή των γνωστικών ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων (αλλά και των αντιπροσωπευόμενων από αυτούς) μαθητών.
Μας δείχνει σε ποιο βαθμό οι ικανότητες και οι δεξιότητες των μαθητών (στο γνωστικό πεδίο, αλλά και στην κριτική αντιμετώπιση των ζητημάτων που κατά καιρούς ανακύπτουν) σχετίζονται με τις δημογραφικές, τις κοινωνικές, τις οικονομικές και -βεβαίως- τις εκπαιδευτικές μεταβλητές.
Αποκαλύπτει όψεις των αλλαγών στις μαθητικές επιδόσεις, αλλά και τη συνάφεια μεταξύ επιπέδου των μαθητών και των διαφορετικών τύπων ή μεταβλητών του μαθησιακού περιβάλλοντός τους.
Αποτιμά πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι οι μαθητές, προκειμένου να αντιμετωπίζουν ζητήματα της καθημερινής τους ζωής.
Αποκαλύπτει το βαθμό, κατά τον οποίο μπορούν οι 15χρονοι μαθητές να συμμετέχουν με πληρότητα και ισοτιμία στην πολιτική, πολιτιστική και κοινωνική ζωή του τόπου τους.
Συλλέγει, επίσης, πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών, ώστε να διερευνηθούν οι πλείστοι εκείνοι παράγοντες που επιδρούν καταλυτικά στη συνολική εικόνα των μαθητικών επιδόσεων (οικογένεια, ευρύτερο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον κ.ά), αλλά και να αναζητηθούν πρακτικές αντιμετώπισης των πιθανών εκπαιδευτικών ελλειμμάτων από πλευράς συμμετεχουσών χωρών.
Από το 2000, στο πρόγραμμα PISA έχουν συμμετάσχει περισσότερες 100 χώρες και γύρω στους
3.700.000 μαθητές και μαθήτριες από όλο τον κόσμο.
Πολλά από αυτά έχουν ενδιαφέρον και μπορείτε να τα δει κάποιος ως κουίζ ή σπαζοκεφαλιά !
Επίσης στον σύνδεσμο
Skills4life, που προτείνει το Υπουργείο
Παιδείας, μπορείτε να βρείτε υλικό που έχει αναπτυχθεί από καθηγητές του Πανεπιστημίου
Ιωαννίνων και είναι στη φιλοσοφία των θεμάτων της έρευνας PISA.