Συμμετοχή σε έρευνα της ΕΠΙΨΥ




Τις τελευταίες μέρες του Απριλίου 2024 μαθητές από τμήμα της Α τάξης συμμετείχαν σε διαδικτυακή στατιστική έρευνα που διεξήγαγε το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.


Σκοπός των ερευνών που κάνει είναι:

(α) Η διεξαγωγή και προώθηση της έρευνας στους βασικούς άξονες του τομέα της Ψυχικής Υγιεινής (βιολογικό, ψυχολογικό, κοινωνικό) σε Εθνικό, Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο και η συνεργασία με ανάλογης δραστηριότητας φορείς στο εσωτερικό και το εξωτερικό.

(β) Η παροχή συμβουλευτικής συνδρομής και ιατρικών πληροφοριών σε θέματα του αντικειμένου του προς το Κράτος, τα ημεδαπά ή αλλοδαπά Α.Ε.Ι., Σχολές ή τμήματά τους, φυσικά και νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και προς τις οργανώσεις γιατρών και γενικότερα των φορέων ιατρικής δραστηριότητας.

(γ) Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην ψυχική υγιεινή που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στις προοπτικές λειτουργούντων προγραμμάτων των μεταπτυχιακών σπουδών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η εκτέλεση μέρους ή του συνόλου της διδακτορικής διατριβής των μεταπτυχιακών φοιτητών.

(δ) Η λειτουργία μονάδων σχετιζομένων με την κατάρτιση επαγγελματιών και φροντιστών ψυχικής υγείας, αλλά και ψυχικά πασχόντων καθώς και η υλοποίηση μετεκπαιδευτικών και λοιπών προγραμμάτων, με στόχο την παροχή ειδικών γνώσεων σε επιμέρους τομείς ψυχικής υγείας. Ενδεικτικά αναφέρονται, το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης και το Εξειδικευμένο Κέντρο Κοινωνικής και Επαγγελματικής Ένταξης ΑμΕΑ, πιστοποιημένα από τον Εθνικό Φορέα Πιστοποίησης του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, τα αυτοχρηματοδούμενα μεταπτυχιακά προγράμματα κλπ.

(ε) Η παροχή υπηρεσιών υγείας με την λειτουργία ειδικών μονάδων διάγνωσης και θεραπείας ψυχιατρικών παθήσεων καθώς και δομών αποκατάστασης.
Την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε η συλλογή δεδομένων για την έρευνα ESPAD 2024, με τη συμμετοχή περισσότερων από 10.000 μαθητών σε 550 σχολικές μονάδες της χώρας.

Σύμφωνα με την https://www.epipsi.gr/ :
Η μεθοδολογία της έρευνας ESPAD βασίζεται στο πρωτόκολλο της πανευρωπαϊκής έρευνας ESPAD (www.espad.org). Το δείγμα των μαθητών είναι πανελλήνιο, αντιπροσωπευτικό και επιλέγεται με πολυσταδιακή στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Η έρευνα πραγματοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας. Η συλλογή των στοιχείων γίνεται μέσω της χορήγησης ανώνυμου ερωτηματολογίου μέσα στη σχολική τάξη.

Η «Πανελλήνια έρευνα για τη χρήση ουσιών, άλλες εξαρτητικές συμπεριφορές και την ψυχοκοινωνική υγεία των έφηβων-μαθητών » (“European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs” - Έρευνα ESPAD) ξεκίνησε το 1984 από την Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών και συνεχίζεται έως σήμερα από το ΕΠΙΨΥ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα διαχρονικής παρακολούθησης της εξέλιξης του φαινομένου στη χώρα μας για περισσότερα από 30 χρόνια.

Σκοπός τη έρευνας είναι να μελετήσει τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών (καπνός, οινοπνευματώδη ποτά, άλλες ουσίες), τη χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το στοιχηματισμό/τζόγο, καθώς και ευρύτερα θέματα που άπτονται της συμπεριφοράς και του τρόπου ζωής των έφηβων-μαθητών (π.χ., διαπροσωπικές σχέσεις, ελεύθερο χρόνο, σχολική ζωή, ψυχολογική υγεία).



Μπορείτε να δείτε στατιστικά στην Πλατφόρμα δημιουργίας γραφημάτων για βασικούς δείκτες σχετικά με τη χρήση ουσιών και άλλες εξαρτητικές συμπεριφορές. Δεδομένα από την «Πανελλήνια έρευνα για τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες εξαρτητικές συμπεριφορές». όπως στοιχηματισμός, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καφέ και ενεργεικά ποτά, παράνομες ουσίες, αλκοόλ , κάπνισμα. https://visual-data.epipsi.gr/






[Κεντρική Σελίδα] [Εκδηλώσεις] [23-24]
© 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα 2024