Το σχολείο μας συμμετείχε στη 2η Επιστημονική Συνάντηση για τον Εθελοντισμό στο Σχολείο, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω», την Τρίτη και την Τετάρτη 27 & 28 Ιουνίου 2017, στην Αθήνα, στο Ξενοδοχείο President.
Εκπαιδευτικοί από 178 σχολεία παρουσιάσαν τις δράσεις των μαθητών με άξονα τον εθελοντισμό, την αλληλεγγύη και την ενεργό πολιτειότητα. Στελέχη της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι της πολιτείας, πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέλη της κοινωνίας των πολιτών, γονείς και μαθητές παραβρέθηκαν στη Συνάντηση, γεμίζοντας τις αίθουσες με δημιουργικές συζητήσεις και γόνιμους διαλόγους, στέλνοντας το ηχηρό μήνυμα της ανάγκης καλλιέργειας του εθελοντισμού και της ενεργού πολιτειότητας ήδη από τη νηπιακή ηλικία.
Από το σχολείο μας συμμετείχαν η διευθύντρια κ. Ευαγγελία Γεωργάκη , η οποία παρουσίασε τις δράσεις του σχολείου στα πλαίσια του προγράμματος, η κ. Βασιλική Κωνσταντή και η κ. Μαρία Τσιαπράζη με την υποστήριξη του κ. Βασίλη Αναστόπουλου.
Το μεγάλο δίκτυο του «Νοιάζομαι και Δρω», το οποίο από το 2015 αριθμεί 190 σχολεία από κάθε γωνιά της Ελλάδας, με 1.323 εκπαιδευτικούς και 18.145 μαθητές, με δημιουργική εμπλοκή τόσο των γονέων όσο και της κοινωνίας των πολιτών, αποτελεί ένα κρίσιμο πλήθος το οποίο υλοποιεί δράσεις σε πολλά θεματικά πεδία όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η υγιεινή, η αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης, η ανάδειξη των ιδιαίτερων αναγκών διάφορων ευπαθών κοινωνικών ομάδων, η αιμοδοσία, η ανέγερση δανειστικών βιβλιοθηκών, η παροχή υπηρεσιών σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, ο πολιτισμός και οι ενέργειες για τη βελτίωση των συνθηκών στα σχολεία αποτελούν λίγες μόνο από τις θεματικές ομπρέλες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος.
Η δημιουργική συνεργασία των σχολείων των Ιωαννίνων, της Πάτρας και της Ξάνθης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και ξεσήκωσαν τις τοπικές κοινωνίες με το παιχνίδι θησαυρού και τις εκστρατείες ευαισθητοποίησης της περιοχής τους, το 9ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας με παιδιά Ρομά, τα οποία παρείχαν φρέσκα λαχανικά από τους λαχανόκηπους που καλλιέργησαν οι ίδιοι, τροφοδοτώντας τους άπορους της περιοχής, τα παιδιά των νηπιαγωγείων της Παλλήνης τα οποία δημιούργησαν με τη βοήθεια των συλλόγων γονέων, των εκπαιδευτικών και της τοπικής αυτοδιοίκησης μία ξεχωριστή βιβλιοθήκη νηπίων, οι μαθητές του μικρού σχολείου της Σχοινούσας και του Αγαθονησίου οι οποίοι ενέπνευσαν τα μικρά αυτά νησιά με τη φροντίδα του τόπου τους αποτελούν λίγα μόνο από τα παραδείγματα καλών πρακτικών που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του έργου.
Αυτό όμως που ξεπέρασε κάθε προσδοκία ήταν οι δημιουργικές εκφράσεις και οι εθελοντικές ενέργειες που πραγματοποίησαν τα παιδιά των Ειδικών Σχολείων όπως οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Εγκεφαλικής Παράλυσης Αργυρούπολης, οι οποίοι στο πλαίσιο του προγράμματος συνέγραψαν στίχους για το τραγούδι «Δώσε την Αγάπη» και ήρθαν σε επαφή με άλλες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, προσφέροντας τη βοήθειά τους. Αντίστοιχα οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας οι οποίοι συνεργάστηκαν με το Δημοτικό Σχολείο Αδάμαντα Μήλου, πραγματοποιώντας επίσκεψη στο νησί και υλοποιώντας με τους εκεί μαθητές εθελοντικές δραστηριότητες.
Ένα πλήθος δράσεων από όλα τα σχολεία του προγράμματος αποτελούν το μεγαλύτερο κίνητρο για ολόκληρη την κοινωνία, ευαισθητοποιώντας όλους τους φορείς για την ενεργό συμμετοχή και την αλληλεγγύη. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω», υλοποιείται από το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο ΔΕΣΜΟΣ και το Ίδρυμα Λαμπράκη χάρη στην ευγενική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, του Ιδρύματος Α. Κ. Λασκαρίδη και του Ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη.
Δείτε περισσότερα για του προγράμματος "Νοιάζομαι και Δρω", το οποίο εφαρμόζεται με την έγκριση του Υπουργείου σε 162 σχολεία σε όλη την Ελλάδα, στο www.noiazomaikaidrw.gr