Το τριήμερο από 21 έως 23 Μαρτίου 2016 οι μαθητές και οι μαθήτριες από το Α4 τμήμα και η
υπεύθυνη καθηγήτρια για την ερευνητική εργασία κα Βασιλική Ταούζη συμμετείχαν στο Μαθητικού
Κοινοβουλίου της Επιστήμης πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».
Η
παρουσίαση
που έκαναν είχε θέμα: "Υγιεινή ζωή και διατροφή - αλλά με ποιόν τρόπο;"
Το Ελληνικό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης, είναι ένας θεσμός του Ευρωπαϊκού
Μαθητικού Κοινοβουλίου της Επιστήμης (European Student Parliaments on Science),
ο οποίος στοχεύει στην ενίσχυση του διαλόγου και την ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων
ανάμεσα στους μαθητές και τους επιστήμονες, εμπλέκοντας τα παιδιά στις διαδικασίες
του κοινοβουλευτισμού σε θέματα που καλύπτουν ποικίλους τομείς της επιστήμης και
της έρευνας. Και φέτος υποστηρίχθηκε από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.
Η φετινή κεντρική θεματική ενότητα των εργασιών του Μαθητικού Κοινοβουλίου της Επιστήμης
ήταν «Το μέλλον του Ανθρώπου» , με ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα υγείας .
Η κεντρική θεματική ενότητα για το 2015-2016 είναι «Το μέλλον του ανθρώπου».
Σε αυτήν περιλαμβάνονται πέντε υποενότητες, από τις οποίες η κάθε σχολική ομάδα
μαθητών με την καθοδήγηση ενός καθηγητή μπορεί να επιλέξει μια:
- Ο Ανθρώπινος Εγκέφαλος
- Υγιεινή ζωή και διατροφή - αλλά με ποιόν τρόπο;
- Βλαστικά κύτταρα - έχουν τη λύση για όλα;
- Ο «ενισχυμένος» άνθρωπος: η βελτιστοποίηση του ανθρώπου
- Μίμηση της φύσης
Στην τριήμερη εκδήλωση οι μαθητές συμμετείχαν σε πραγματικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες
και λειτούργησαν ως ερευνητές επιστημονικών θεμάτων με την αρωγή διακεκριμένων ειδικών
και ακαδημαϊκών, αναλύοντας πέντε θεματικές ενότητες.
Την πρώτη μέρα οι σχολικές ομάδες χωρίστηκαν σε επιτροπές ανάλογα τη θεματική ενότητα
που είχαν επιλέξει και παρουσίασαν την προεργασία που είχαν κάνει κατά τη διάρκεια της
σχολικής χρονιάς, με τη βοήθεια των καθηγητών τους και των ειδικών επιστημόνων,
διατυπώνοντας τα συμπεράσματα στα οποία είχαν οδηγηθεί από την δική τους έρευνα.
Τη δεύτερη μέρα οι μαθητές κάθε επιτροπής είχαν την ευκαιρία να συνδιαλεχθούν
με τους επιστήμονες, να ανταλλάξουν απόψεις μεταξύ τους και να αντιπαραθέσουν
τα επιχειρήματά τους προκειμένου να καταλήξουν και να συνθέσουν το τελικό ψήφισμα
της επιτροπής τους. Την τρίτη ημέρα στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου οι συμμετέχοντες
μαθητές επέλεξαν τους πέντε εκπροσώπους τους που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας
στις εργασίες του «Eυρωπαϊκού Μαθητικού Κοινοβουλίου της Επιστήμης»,
το οποίο θα διεξαχθεί στο πλαίσιο του Euroscience Open Forum (ESOF) στο Μάντσεστερ
της Μ. Βρετανίας στις 22-27/7/2016.
Συμμετείχαν περισσότεροι από 500 μαθητές από 45 σχολεία από ολόκληρη την Ελλάδα οι οποίοι
είχαν δημιουργήσει 60 διαφορετικές ομάδες εργασίας στο πλαίσιο του Ελληνικού Μαθητικού
Κοινοβουλίου της Επιστήμης. Η δράση πραγματοποιήθηκε για δεύτερη φορά στην Ελλάδα
από τη Science View σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλολογίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και τέλεσε υπό την αιγίδα του
Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Για πρώτη φορά η δράση πραγματοποιήθηκε και διαδικτυακά, παρέχοντας τη δυνατότητα
σε δεκάδες μαθητές από 30 διαφορετικά σημεία της Ελλάδας να συνδεθούν και
να συμμετάσχουν στις εργασίες.
Η κεντρική εκδήλωση του Μαθητικού Κοινοβουλίου της Επιστήμης πραγματοποιήθηκε
στις 21, 22 και 23 Μαρτίου 2016 και φιλοξενήθηκε σε οργανισμούς οι οποίοι παράγουν
και προάγουν την Έρευνα: στο Αμφιθέατρο «Θέμις Κανελλόπουλος» στις εγκαταστάσεις
του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» στην Αθήνα, ενώ τα σχολεία τα οποία συμμετείχαν
από τη Βόρεια Ελλάδα, είχαν τη δυνατότητα να συναντηθούν στη Θεσσαλονίκη στο
Noesis - Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας.
Η Science View, (Ελληνική Ένωση Δημοσιογράφων, Συγγραφέων & Επικοινωνιολόγων Επιστήμης),
είναι ένας αστικός, μη-κερδοσκοπικός οργανισμός που προωθεί την επικοινωνία της επιστήμης
και τη διασύνδεση της επιστημονικής κοινότητας με την κοινωνία και αποτελεί ενεργό μέλος
της EUSJA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός των Δημοσιογράφων της Επιστήμης, http://www.eusja.org).