Πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας
Νεανική επιχειρηματικότητα - Εικονική επιχείρηση


INVESTO.GR
Την Παρασκευή 1 Απριλίου 2016 η εφημερίδα ΕΘΝΟΣ και με ηλεκτρονική ανάρτηση στο www.ethnos.gr
δημοσίευσε άρθρο που παρουσίαζε την «10η Μαθητική Έκθεση Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας».
Από τους 100 συμμετέχοντες διάλεξε 3 "επιχειρήσεις" για το άρθρο της. Ανάμεσά τους και
η εικονική επιχείρηση μαθητών του σχολείου μας.






ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ 100 ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Μαθητές «επιχειρηματίες» δίνουν μαθήματα καινοτομίας

Αξιοποίηση προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, τα οποία στη συνέχεια μεταποιούν σε σαπούνια με βότανα και μέλι,
μείγματα αφεψημάτων και μπίρα από βύνη και μέλι, κατασκευή ιστοσελίδας που απευθύνεται σε όσους έχουν
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και ψάχνουν να βρουν επενδυτή και μπασκέτα-κάδος ανακύκλωσης,
προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο σχολικό περιβάλλον, είναι μερικές από
τις εικονικές επιχειρήσεις που έστησαν μαθητές 15 έως 18 ετών από 100 σχολικές μονάδες όλης της χώρας.





Στέλνοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας και δημιουργικότητας, εκατοντάδες μαθητές από όλη τη χώρα -στο πλαίσιο
διαγωνισμού για τη νεανική επιχειρηματικότητα- δούλεψαν σε ομάδες το project που είχαν επιλέξει σε ώρες εκτός
σχολικού ωραρίου και ένας ή δύο καθηγητές από κάθε σχολείο ήταν υπεύθυνοι για την καθοδήγησή τους.
Αρκετές ομάδες, αφού πήραν τα εύσημα για την άρτια δουλειά που έκαναν, έθεσαν τον επόμενο στόχο.
Να μπορέσουν να λειτουργήσουν κάποια στιγμή οι επιχειρήσεις τους στην πραγματικότητα, ώστε να βάλουν
το δικό τους λιθαράκι για ένα νέο ξεκίνημα στη χώρα που θα βασίζεται σε φρέσκες ιδέες.

Οσοι ενδιαφέρονται να θαυμάσουν από κοντά τις μαθητικές επιχειρήσεις, μπορούν να περάσουν από
τη Μαθητική Εκθεση Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιείται σήμερα και
διοργανώνεται από τον μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων».

Οι επιχειρήσεις και τα προϊόντα των μαθητών παρουσιάζονται από τις 9 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι
στο Mall στο Μαρούσι. Θα παρευρεθούν εκατοντάδες μαθητές από δημόσια και ιδιωτικά γυμνάσια και
λύκεια της Αττικής, της Νότιας Ελλάδας και των νησιών του Αιγαίου. Τα σχολεία από τη Βόρεια Ελλάδα
θα εκθέσουν τις δικές τους δημιουργίες την Παρασκευή 8 Απριλίου στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη.

Πολλά από τα προϊόντα που θα παρουσιάσουν οι μαθητές θα είναι προς πώληση και τα έσοδα θα διατεθούν
για φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς. Ορισμένα σχολεία μάλιστα έχουν μεριμνήσει να ενισχύσουν
και οργανώσεις που βοηθούν πρόσφυγες.

Ευρωπαϊκός διαγωνισμός

Οι εικονικές επιχειρήσεις των μαθητικών ομάδων θα αξιολογηθούν από κριτική επιτροπή του οργανισμού
και αφού ολοκληρωθούν και οι δύο εκθέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα αναδειχθεί το
«Καλύτερο Μαθητικό Περίπτερο 2016». Στη συνέχεια θα επιλεγούν οι 10 καλύτερες επιχειρήσεις
που θα προκριθούν στον τελικό διαγωνισμό για την «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2016» που θα γίνει
τον Ιούνιο. Η ομάδα που θα κερδίσει θα διαγωνιστεί σε σχετικό ευρωπαϊκό διαγωνισμό που θα διεξαχθεί
από 25 έως 28 Ιουλίου στη Λουκέρνη της Ελβετίας.





Η ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στο σχολείο, ήταν ο βασικός στόχος για τους μαθητές από ιδιωτικό εκπαιδευτήριο του Περιστερίου
που κατασκεύασαν μία μπασκέτα - κάδο ανακύκλωσης και την τοποθέτησαν στο προαύλιο του σχολείου


Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα - Λιναρδάτου, Περιστέρι
Μια μπασκέτα - κάδος ανακύκλωσης που μετρά σκορ
Με στόχο να ελαχιστοποιήσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός σχολείου αλλά και να ενισχύσουν
την κουλτούρα της ανακύκλωσης, 31 μαθητές της Α΄ λυκείου από το Περιστέρι με την καθοδήγηση
του καθηγητή Αρη Νότη, κατασκεύασαν μία μπασκέτα με αισθητήρα που μετράει το σκορ όταν κάποιος
πετάξει ένα σκουπίδι προς ανακύκλωση.

Οι «TRASHFORMERS», δηλαδή 31 μαθητές από τα εκπαιδευτήρια Αυγουλέα - Λιναρδάτου, με την ιδέα
που υλοποίησαν κατάφεραν να αυξήσουν τα ανακυκλώσιμα σκουπίδια την πρώτη εβδομάδα που τοποθέτησαν
την μπασκέτα στο προαύλιο του σχολείου κατά 80%.

«Πριν βάλουμε την μπασκέτα, πολλοί μαθητές πετούσαν τα μπουκαλάκια από νερό στους κανονικούς και
όχι στους κάδους ανακύκλωσης. Με την παιχνιδοποίηση όμως της διαδικασίας, τα παιδιά άλλαξαν
νοοτροπία και αυξήθηκε εντυπωσιακά ο όγκος των ανακυκλώσιμων σκουπιδιών», αναφέρει ο κ. Νότης.

Για τη δημιουργία του κάδου χρησιμοποιήθηκαν πλαστικά μπουκάλια νερού των 500ml που
συγκέντρωσαν οι ίδιοι οι μαθητές από το κυλικείο του σχολείου, ενώ η βάση της μπασκέτας
περιλαμβάνει ροδάκια για εύκολη μεταφορά και προσαρμογή στις εκάστοτε ανάγκες του σχολείου.

Χώρος για διαφημίσεις
Οι μαθητές μάλιστα όρισαν διαφημιστικούς χώρους πάνω στην μπασκέτα και τον κάδο της,
τους οποίους έχουν τιμολογήσει με συγκεκριμένα ποσά και εν συνεχεία ψάχνουν επιχειρήσεις
που θα ήθελαν να διαφημιστούν στο μαθητικό κοινό και να κάνουν χορηγία μία μπασκέτα-κάδο
ανακύκλωσης σε ένα σχολείο. Επισημαίνεται ότι η ιδέα για την υλοποιήση του project ανήκει
στον μαθητή Νίκο Κρουστάλη.





Μία ιστοσελίδα που θα αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις επιχειρηματικές ιδέες νέων ανθρώπων και τους επενδυτές, δημιούργησαν εφτά μαθητές του 2ου ΓΕΛ Γέρακα

2ο ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
Ιστοσελίδα συνδέει το project με επενδυτές

Εφτά μαθητές, ένας καθηγητής, ατέλειωτες ώρες δουλειάς και ένα πρωτοποριακό project
που έχει στόχο να συνδέσει μία επιχειρηματική ιδέα με την υλοποίησή της μέσω
εύρεσης χρηματοδότη/επενδυτή.

Οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Γέρακα δημιούργησαν μία ηλεκτρονική πλατφόρμα κατάθεσης
επιχειρηματικών ιδεών και αναζήτησης επενδυτών. Η ιστοσελίδα www.investo.gr
δημιουργήθηκε αποκλειστικά από τους μαθητές με τον υπεύθυνο καθηγητή
Ευστάθιο Αδαμόπουλο, όπως παραδέχτηκε, να παρακινείται από τους ίδιους
τους μαθητές για την υλοποίησή της ιδέας τους.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι που να αναδεικνύει την αξία των ιδεών
και να μπορεί να προσαρμόζεται στον εξαιρετικά μεταβλητό κόσμο που ζούμε»
τονίζει η Βασιλική Ραφτοπούλου, η οποία είχε και την ιδέα για τη συγκεκριμένη
εικονική επιχείρηση. «Δεν υπάρχει στην Ελλάδα μία υπηρεσία-ιστοσελίδα που να
αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις επιχειρηματικές ιδέες και τους
επενδυτές», προσθέτει.

Ολοι οι μαθητές πάντως είναι αποφασισμένοι η εικονική επιχείρηση που έστησαν
να λειτουργήσει στην πραγματικότητα. Μάλιστα τέσσερις καθηγητές του σχολείου
«ανέβασαν» ήδη τις προτάσεις τους και περιμένουν... επενδυτή

Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας έγινε από τον Μιχάλη Σιγανό ενώ η Χαρά Φωτεινέα
επιμελήθηκε το λογότυπο. Μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας (Νικολέτα Ραφτοπούλου,
Στάθης Στάμος, Αγγελική Αβραμίδη και Θεώνη Σιμιτζή) δούλευαν τουλάχιστον 6 ώρες
την εβδομάδα επί ένα εξάμηνο, μέχρι να ολοκληρώσουν το project.





Είκοσι μαθητές από το ΓΕΛ Κονταριώτισσας στην Πιερία αξιοποίησαν τα αγνά προϊόντα που παράγονται στον τόπο τους, όπως μέλι, λάδι και βότανα,
φτιάχνοντας μπίρα από βύνη και μέλι, σαπούνια και μείγματα αφεψημάτων


ΓΕΛ Κονταριώτισσας, Πιερία
Γευστικές «αλχημείες» με αγνά τοπικά προϊόντα

Αξιοποίησαν τα αγνά προϊόντα που παράγονται στον τόπο τους (μέλι, λάδι και βότανα)
και τα μεταποίησαν σε δευτερογενή προϊόντα όπως κρασί από ζύμωση μελιού, μπίρα
από βύνη και μέλι, σαπούνια με βότανα και μέλι και μείγματα αφεψημάτων σε φακελάκι
από βότανα του Ολύμπου.

Είκοσι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης από το ΓΕΛ Κονταριώτισσας στην Πιερία, με την
παρότρυνση και την καθοδήγηση του καθηγητή Χημείας Γρηγόρη Καλόμοιρου και της
οικονομολόγου Μελιτίνης Αμπαδού εξοικειώθηκαν ως μεταποιητές με πολλές παραγωγικές
διαδικασίες και απέκτησαν δεξιότητες, όπως τονίζουν, που θα τους βοηθήσουν να δουν
τον κόσμο με περισσότερη δημιουργικότητα και εφευρετικότητα. «Δημιουργήσαμε την
εικονική επιχείρηση με διακριτικό τίτλο «Αρωμα Ολύμπου - Μαθητική Μεταποιητική».
Μάθαμε να συνεργαζόμαστε, να οργανώνουμε τη δουλειά μας, να θέτουμε στόχους,
να αντιμετωπίζουμε προβλήματα και να βρίσκουμε λύσεις», αναφέρουν οι μαθητές
που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

Τα παιδιά δούλευαν τα Σάββατα μέσα στο χημείο του σχολείου, μεταποιώντας μεταξύ άλλων
το μέλι μαζί με βύνη κριθαριού και λυκίσκο σε ποιοτική αφιλτράριστη και απαστερίωτη μπίρα,
συσκεύασαν με μεράκι όλα τα προϊόντα και σχεδίασαν τις ετικέτες, ενώ μετά το μπαζάρ
που διοργάνωσαν, τα προϊόντα έγιναν ανάρπαστα, αυξάνοντας έτσι τα έσοδα της επιχείρησής τους.

Ισως το μεγαλύτερο κέρδος για τους μαθητές -όπως είπαν- ήταν ότι κατανόησαν τη χημεία,
τη βιολογία και τα οικονομικά όχι μέσα από τα βιβλία, αλλά μέσα από αυτή τη βιωματική μάθηση.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΡΡΗΣ

Πηγή: www.ethnos.gr

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας



[Κεντρική Σελίδα] [Εκδηλώσεις] [15-16]
© 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα 2016