Μίλησε για την άμεση και στενή σχέση ΑΡΧΑΙAΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ -ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ και ΛΑΪΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. Τόνισε ότι οι μουσικοί τρόποι των αρχαίων ΕΛΛΗΝΩΝ (Αιολικός, Ιωνικός, Λύδιος, Δώριος….), οι 8 ήχοι της ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ(ΠΡΩΤΟΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΣ, ΤΡΙΤΟΣ, ΤΕΤΑΡΤΟΣ,ΠΛΑΓΙΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ,ΠΛΑΓΙΟΣ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ,ΒΑΡΥΣ, ΠΛΑΓΙΟΣ ΤΟΥ ΤΕΤΑΡΤΟΥ) και οι δρόμοι του Λαϊκού μας τραγουδιού (ΧΙΤΖΑΣ, ΣΑΜΠΑΧ, ΝΙΑΒΕΝΤ, ΟΥΣΑΚ…) είναι πανομοιότυποι και αποτελούν τους κρίκους μιας συνεχούς και άρρηκτα δεμένης μουσικής αλυσίδας. Τόνισε ότι οι Τούρκοι οικειοποιήθηκαν τη ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ και την παρουσίασαν σαν ΚΛΑΣΙΚΗ δική τους ενώ εμείς με το «σαράκι» της ξενομανίας που μας δέρνει στραφήκαμε σε ΔΥΤΙΚΑ πρότυπα που είναι μεν σπουδαία αλλά σαφώς φτωχότερα από το πλούτο της ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ.
Παρουσίασε τις περιόδους της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ δισκογραφίας:
· 1900-1920 ηχογραφήσεις από τους Έλληνες μετανάστες στην Αμερική ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ, ΜΑΡΙΚΑ ΠΑΠΓΚΙΚΑ, ΚΥΡΙΑ ΚΟΥΛΑ, ΚΩΣΤΑΣ ΔΟΥΣΑΣ…
· 1922-1935 ηχογραφήσεις ΣΜΥΡΝΕΪΚΩΝ τραγουδιών ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΝΤΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ,ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΒΟΥΡΑΣ, ΡΟΖΑ ΕΣΚΕΝΑΖΥ, ΡΙΤΑ ΑΜΠΑΤΖΗ…
· 1935-1940 πειραιώτικο ρεμπέτικο ΓΙΟΒΑΝ ΤΣΑΟΥΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΤΗΣ, ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ, ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ, ΑΝΕΣΤΟΣ ΔΕΛΗΑΣ… αλλά και τους κλασικούς του ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΣΑΚΗΣ…)
Μαζί με την ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΛΙΟΥΔΑΚΗ τραγούδησαν τραγούδια σταθμούς κάθε περιόδου (Αϊδίνικο, Θα σπάσω κούπες, Της τριανταφυλλιάς τα φύλλα, Δημητρούλα, Ελενίτσα, Τι σε μέλει εσένανε, Φραγκοσυριανή, Ματόκλαδο, Καπηλειό, Συννεφιασμένη Κυριακή…) παροτρύνοντας τους μαθητές να τραγουδήσουν μαζί τους. Σε κάποια από τα τραγούδια κάποιοι μερακλήδες μαθητές και καθηγητές (ήδη η αίθουσα ήταν κατάμεστη) έριξαν τις στροφές τους. Τόνισε πόσο σημαντικός και «ακριβός» είναι ο πλούτος της μουσικής μας παράδοσης και πόσο όμορφο είναι να τραγουδάμε και να διαδίδουμε το ΛΑΪΚΟ μας τραγούδι (Αχ και να ‘ξερε τι χάνει όποιος δεν ακούει Τσιτσάνη). Ακολούθησε διάλογος με τους μαθητές που απεύθυναν ΚΑΙΡΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ και στο ΓΙΑΝΝΗ ΛΕΜΠΕΣΗ και στη ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΛΙΟΥΔΑΚΗ που με ειλικρίνεια και αγάπη απαντούσαν.
Στην πιο προσωπική ερώτηση γιατί άφησαν αυτό που σπούδασαν (ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΕΜΠΕΣΗΣ είναι Πολιτικός Μηχανικός και η ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΛΙΟΥΔΑΚΗ φιλόλογος) απάντησαν ότι ακολούθησαν και συνεχίζουν το δρόμο της καρδιάς και δεν το μετανιώνουν.
Οι μαθητές ζήτησαν από το ΓΙΑΝΝΗ ΛΕΜΠΕΣΗ να τους παίξει κάποια δικά του τραγούδια. Ο ίδιος τους είπε τα ΚΑΡΔΙΟΦΤΕΡΟΥΓΙΣΜΑΤΑ και η Μαριάνθη το ΜΗ ΜΟΥ ΧΑΛΑΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ.
Στο όμορφο αυτό τρίωρο κανείς δεν ασχολήθηκε με το κουδούνι που χτύπησε 3 φορές για διάλειμμα. Η αίθουσα είχε γεμίσει ασφυχτικά από όλους σχεδόν τους καθηγητές του 2ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΡΑΚΑ αλλά και από τους μαθητές άλλων τάξεων που είχαν κάποιο «κενό» και το αξιοποίησαν συμμετέχοντας σε αυτή την όμορφη ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΓΙΟΡΤΗ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΪΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. Ευχαριστημένοι όλοι και με «λυμένες» αρκετές από τις απορίες τους οι μαθητές, ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΙΛΜΠΑΣΣΑΝΗΣ και ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΕΜΠΕΣΗΣ ανανέωσαν το ραντεβού τους για την Τετάρτη 16 Μαΐου στην ίδια αίθουσα.
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΕΜΠΕΣΗΣ σε ένα από τα πολλά κοινωνικά λαϊκά τραγούδια που είχε γράψει και τραγουδά με τον σπουδαίο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΑΛΕΖΑ καταλήγει: «Ας μη δώσουμε αβάντα να μας βάλουνε στη μπάντα, δε θα σβήσει η φωνή μας και η ΑΓΙΑ μουσική μας».