e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων από θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΕΠΠ_GP
! Επαναληπτικές 2012 - Θέμα Δ
!Εταιρεία που ασχολείται με μετρήσεις τηλεθέασης καταγράφει στοιχεία, ανά ημέρα και για χρονικό
! διάστημα μίας εβδομάδας, τα οποία αφορούν την τηλεθέαση των κεντρικών δελτίων ειδήσεων που
! προβάλλονται από πέντε (5) τηλεοπτικούς σταθμούς. Για τη διευκόλυνση της στατιστικής επεξεργασίας
! των δεδομένων να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο:
!Δ1. Να περιλαμβάνει τμήμα δηλώσεων. Μονάδες 2
!Δ2. Για κάθε έναν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς να δέχεται το όνομά του και το πλήθος των
!τηλεθεατών που παρακολούθησαν το κεντρικό δελτίο ειδήσεων κάθε μέρα της εβδομάδας, από Δευτέρα
!έως και Κυριακή. Να μη γίνει έλεγχος εγκυρότητας. Μονάδες 4
!Δ3. Να καλεί για κάθε έναν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς κατάλληλο υποπρόγραμμα, το οποίο να
! υπολογίζει και να επιστρέφει το μέσο πλήθος τηλεθεατών, που παρακολούθησαν το κεντρικό δελτίο
! ειδήσεών του, τη συγκεκριμένη εβδομάδα. Να αναπτύξετε το κατάλληλο υποπρόγραμμα. Μονάδες 4
!Δ4. Να εμφανίζει τα ονόματα των σταθμών για τους οποίους ο μέσος όρος τηλεθέασης του
!Σαββατοκύριακου (2 ημέρες) ήταν τουλάχιστον 10% μεγαλύτερος από το μέσο όρο τηλεθέασης
!στις καθημερινές (Δευτέρα έως και Παρασκευή). Μονάδες 5
!Δ5. Να εμφανίζει τα ονόματα των τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι κάθε ημέρα, από Δευτέρα
!έως και Κυριακή, παρουσιάζουν συνεχώς, από ημέρα σε ημέρα, αύξηση τηλεθέασης.
!Αν δεν υπάρχουν τέτοιοι σταθμοί, να εμφανίζει το μήνυμα: «Κανένας σταθμός δεν είχε συνεχή αύξηση
! τηλεθέασης». Μονάδες 5

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, θεατές[5, 7] 
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: μέσο_πλήθος, ΜΟ_ΣΚ, ΜΟ_ΔΤΤΠΠ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: όνομα[5] 
  ΛΟΓΙΚΕΣ: βρέθηκε_σταθμός, συνεχής_αύξηση
ΑΡΧΗ
!Δ2. Για κάθε έναν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς να δέχεται το όνομά του και το πλήθος των
!τηλεθεατών που παρακολούθησαν το κεντρικό δελτίο ειδήσεων κάθε μέρα της εβδομάδας, από Δευτέρα
!έως και Κυριακή. Να μη γίνει έλεγχος εγκυρότητας.

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    ΓΡΑΨΕ 'Όνομα ', i, ' σταθμού: '
    ΔΙΑΒΑΣΕ όνομα[i] 

    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7
      ΓΡΑΨΕ 'Τηλεθεατές ', j, ' μέρας: '
      ΔΙΑΒΑΣΕ θεατές[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!Δ3. Να καλεί για κάθε έναν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς κατάλληλο υποπρόγραμμα, το οποίο να
! υπολογίζει και να επιστρέφει το μέσο πλήθος τηλεθεατών, που παρακολούθησαν το κεντρικό δελτίο
! ειδήσεών του, τη συγκεκριμένη εβδομάδα. Να αναπτύξετε το κατάλληλο υποπρόγραμμα. Μονάδες 4

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    μέσο_πλήθος <- βρες_μέσο_πλήθος (θεατές, i) 
    ΓΡΑΨΕ 'Μέσο πλήθος ', i, ' σταθμού :', μέσο_πλήθος
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!Δ4. Να εμφανίζει τα ονόματα των σταθμών για τους οποίους ο μέσος όρος τηλεθέασης του
!Σαββατοκύριακου (2 ημέρες) ήταν τουλάχιστον 10% μεγαλύτερος από το μέσο όρο τηλεθέασης
!στις καθημερινές (Δευτέρα έως και Παρασκευή). Μονάδες 5
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    ΜΟ_ΣΚ <- (θεατές[i, 6] + θεατές[i, 7])/2
    ΜΟ_ΔΤΤΠΠ <- (θεατές[i, 1] + θεατές[i, 2] + θεατές[i, 3] + θεατές[i, 4] + θεατές[i, 5])/5
    ΑΝ ΜΟ_ΣΚ > (ΜΟ_ΔΤΤΠΠ* 1.1) ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ 'ΣΚ > καθημερινές (10%): ', όνομα[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!Δ5. Να εμφανίζει τα ονόματα των τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι κάθε ημέρα, από Δευτέρα
!έως και Κυριακή, παρουσιάζουν συνεχώς, από ημέρα σε ημέρα, αύξηση τηλεθέασης.
!Αν δεν υπάρχουν τέτοιοι σταθμοί, να εμφανίζει το μήνυμα: «Κανένας σταθμός δεν είχε συνεχή αύξηση
! τηλεθέασης». Μονάδες 5
  βρέθηκε_σταθμός <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    συνεχής_αύξηση <- ΑΛΗΘΗΣ
    j <- 1
    ΟΣΟ (j < 7) ΚΑΙ (συνεχής_αύξηση = ΑΛΗΘΗΣ) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΝ θεατές[i, j] >= θεατές[i, j + 1] ΤΟΤΕ
        συνεχής_αύξηση <- ΨΕΥΔΗΣ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      j <- j + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΝ συνεχής_αύξηση = ΑΛΗΘΗΣ ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ 'Συνεχής αύξηση τηλεθέασης: ', όνομα[i] 
      βρέθηκε_σταθμός <- ΑΛΗΘΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ βρέθηκε_σταθμός = ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Κανένας σταθμός δεν είχε συνεχή αύξηση τηλεθέασης'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ



ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


! Δ3. Υποπρόγραμμα το οποίο υπολογίζει και επιστρέφει το μέσο πλήθος τηλεθεατών,
! που παρακολούθησαν το κεντρικό δελτίο ειδήσεών του, τη συγκεκριμένη εβδομάδα.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ βρες_μέσο_πλήθος (πίνακας, γραμμή): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: πίνακας[5, 7], γραμμή, sum, j
ΑΡΧΗ
  sum <- 0
  ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7
    sum <- sum + πίνακας[γραμμή, j] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  βρες_μέσο_πλήθος <- sum/ 7
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ


 

Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2013 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος