e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων από θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων


Αλγόριθμος  Ε2007Θ3
!ΘΕΜΑ 3ο
!Το κλασικό παιχνίδι «Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί» παίζεται με δύο παίκτες. Σε κάθε γύρο του παιχνιδιού,
!ο κάθε παίκτης επιλέγει ένα από τα ΠΕΤΡΑ, ΨΑΛΙΔΙ, ΧΑΡΤΙ, και παρουσιάζει την επιλογή του
!ταυτόχρονα με τον αντίπαλό του.
!Η ΠΕΤΡΑ κερδίζει το ΨΑΛΙΔΙ, το ΨΑΛΙΔΙ το ΧΑΡΤΙ και το ΧΑΡΤΙ την ΠΕΤΡΑ.
!Σε περίπτωση που οι δύο παίκτες έχουν την ίδια επιλογή, ο γύρος λήγει ισόπαλος.
!Το παιχνίδι προχωράει με συνεχόμενους γύρους μέχρι ένας τουλάχιστον από τους παίκτες
!να αποχωρήσει. Νικητής αναδεικνύεται ο παίκτης με τις περισσότερες νίκες. Αν οι δύο παίκτες έχουν
!τον ίδιο αριθμό νικών, το παιχνίδι λήγει ισόπαλο.

! Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος διαβάζει τα ονόματα των δύο παικτών και υλοποιεί το παραπάνω
! παιχνίδι ως εξής:

!Α. Για κάθε γύρο του παιχνιδιού:
! 1. διαβάζει την επιλογή κάθε παίκτη, η οποία μπορεί να είναι μία από τις εξής:
!     ΠΕΤΡΑ, ΨΑΛΙΔΙ, ΧΑΡΤΙ, ΤΕΛΟΣ. (Δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας τιμών.)     Μονάδες 2

! 2. συγκρίνει τις επιλογές των παικτών και διαπιστώνει το νικητή του γύρου ή την ισοπαλία.
!    Μονάδες 6

! Β. Τερματίζει το παιχνίδι όταν ένας τουλάχιστον από τους δύο παίκτες επιλέξει ΤΕΛΟΣ.
!    Μονάδες 6

! Γ. Εμφανίζει το όνομα του νικητή ή, αν δεν υπάρχει νικητής, το μήνυμα «ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΛΗΞΕ ΙΣΟΠΑΛΟ».
!    Μονάδες 6

Εμφάνισε "Δώσε τα δύο ονόματα: "
Διάβασε όνομα1, όνομα2

Εμφάνισε "Δώσε τις δύο επιλογές: "
Διάβασε επιλογή1, επιλογή2

νίκες1 <- 0
νίκες2 <- 0
Όσο επιλογή1 <> "ΤΕΛΟΣ" και επιλογή2 <> "ΤΕΛΟΣ" ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
  Αν επιλογή1 = "ΠΕΤΡΑ" και επιλογή2 = "ΨΑΛΙΔΙ" ΤΟΤΕ
    νίκες1 <-  νίκες1 + 1
    Εμφάνισε "Νικητής γύρου ο 1ος"
  αλλιώς_αν επιλογή1 = "ΠΕΤΡΑ" και επιλογή2 = "ΧΑΡΤΙ" ΤΟΤΕ
    νίκες2 <-  νίκες2 + 1
    Εμφάνισε "Νικητής γύρου ο 2ος"
  αλλιώς_αν επιλογή1 = "ΨΑΛΙΔΙ" και επιλογή2 = "ΠΕΤΡΑ" ΤΟΤΕ
    νίκες2 <-  νίκες2 + 1
  αλλιώς_αν επιλογή1 = "ΨΑΛΙΔΙ" και επιλογή2 = "ΧΑΡΤΙ" ΤΟΤΕ
    νίκες1 <-  νίκες1 + 1
    Εμφάνισε "Νικητής γύρου ο 1ος"
  αλλιώς_αν επιλογή1 = "ΧΑΡΤΙ" και επιλογή2 = "ΠΕΤΡΑ" ΤΟΤΕ
    νίκες1 <-  νίκες1 + 1
    Εμφάνισε "Νικητής γύρου ο 1ος"
  αλλιώς_αν  επιλογή1 = "ΧΑΡΤΙ" και επιλογή2 = "ΨΑΛΙΔΙ" ΤΟΤΕ
    νίκες2 <-  νίκες2 + 1
    Εμφάνισε "Νικητής γύρου ο 2ος"
  αλλιώς
    Εμφάνισε "Ισοπαλία"
  Τέλος_αν

  Εμφάνισε "Δώσε τις δύο επιλογές: "
  Διάβασε επιλογή1, επιλογή2

Τέλος_επανάληψης

Αν νίκες1 > νίκες2 τότε
  Εμφάνισε "Τελικός νικητής ο 1ος: ", όνομα1
αλλιώς_αν  νίκες2 > νίκες1 τότε
  Εμφάνισε "Τελικό νικητής ο 2ος: ", όνομα2
αλλιώς
  Εμφάνισε  "ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΛΗΞΕ ΙΣΟΠΑΛΟ"
Τέλος_αν
Τέλος Ε2007Θ3


 

Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2010 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος