e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων από θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ιππικό_τρίαθλο
!Ε2006-Θ4
!Στους προκριματικούς αγώνες ιππικού τριάθλου συμμετέχουν 16
!αθλητές.
! Τα αγωνίσματα είναι: ιππική δεξιοτεχνία, υπερπήδηση εμποδίων
!και ελεύθερη ιππασία. Ο κάθε αθλητής βαθμολογείται ξεχωριστά
!σε κάθε ένα από τα τρία αγωνίσματα.
!
!Να σχεδιάσετε αλγόριθμο ο οποίος:
!α) καταχωρίζει σε πίνακα τις ονομασίες των τριών αγωνισμάτων,
!   όπως αυτές δίνονται παραπάνω.
!β) διαβάζει για κάθε αθλητή όνομα, επίθετο, όνομα αλόγου με το
!   οποίο αγωνίζεται και τους βαθμούς του σε κάθε αγώνισμα και
!   θα καταχωρίζει τα στοιχεία σε πίνακες.
!γ) διαβάζει το όνομα και το επίθετο ενός αθλητή και θα
!   εμφανίζει το όνομα του αλόγου με το οποίο αγωνίστηκε
!   και τη συνολική του βαθμολογία στα τρία αγωνίσματα.
!   Αν δεν υπάρχει ο αθλητής, θα εμφανίζει κατάλληλα
!   διαμορφωμένο μήνυμα.
!δ) εμφανίζει την ονομασία του αγωνίσματος (ή των αγωνισμάτων)
!   με το μεγαλύτερο «άνοιγμα βαθμολογίας».
!   Ως «άνοιγμα βαθμολογίας» να θεωρήσετε τη διαφορά ανάμεσα
!   στην καλύτερη και στη χειρότερη βαθμολογία του αγωνίσματος.
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  Ν = 16
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ονομασία_αγωνισμάτος[3] 
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: όνομα[Ν], επίθετο[Ν], άλογο[Ν], ΟΝ, ΕΠ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: βαθμολογία[Ν, 3] 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j
  ΛΟΓΙΚΕΣ: done
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: μεγαλύτερο_άνοιγμα, max[3], min[3]

ΑΡΧΗ
!α) καταχωρίζει σε πίνακα τις ονομασίες των τριών αγωνισμάτων,
!   όπως αυτές δίνονται παραπάνω.
  ονομασία_αγωνισμάτος[1] <- 'ιππική δεξιοτεχνία'
  ονομασία_αγωνισμάτος[2] <- 'υπερπήδηση εμποδίων'
  ονομασία_αγωνισμάτος[3] <- 'ελεύθερη ιππασία'


!β) διαβάζει για κάθε αθλητή όνομα, επίθετο, όνομα αλόγου με το
!   οποίο αγωνίζεται και τους βαθμούς του σε κάθε αγώνισμα και
!   θα καταχωρίζει τα στοιχεία σε πίνακες.
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΓΡΑΨΕ 'Δώσε όνομα ', i, 'ου αθλητή : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ όνομα[i] 

    ΓΡΑΨΕ 'Δώσε επίθετο ', i, 'ου αθλητή : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ επίθετο[i] 

    ΓΡΑΨΕ 'Δώσε όνομα ', i, 'ου αλόγου : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ άλογο[i] 


    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
      ΓΡΑΨΕ 'Δώσε βαθμολογία στο ', j, 'ο αγώνισμα (', ονομασία_αγωνισμάτος[j], '): '
      ΔΙΑΒΑΣΕ βαθμολογία[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!γ) διαβάζει το όνομα και το επίθετο ενός αθλητή και θα
!   εμφανίζει το όνομα του αλόγου με το οποίο αγωνίστηκε
!   και τη συνολική του βαθμολογία στα τρία αγωνίσματα.
!   Αν δεν υπάρχει ο αθλητής, θα εμφανίζει κατάλληλα
!   διαμορφωμένο μήνυμα.
  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε όνομα αθλητή για αναζήτηση : '
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε επίθετο αθλητή για αναζήτηση : '
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠ

  done <- ΨΕΥΔΗΣ
  i <- 1
  ΟΣΟ (done = ΨΕΥΔΗΣ) ΚΑΙ (i <= Ν) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ όνομα[i] = ΟΝ ΚΑΙ επίθετο[i] = ΕΠ ΤΟΤΕ
      done <- ΑΛΗΘΗΣ
      ΓΡΑΨΕ 'Όνομα αλόγου : ', άλογο[i] 
      ΓΡΑΨΕ 'Συνολική βαθμολογία :', βαθμολογία[i, 1] + βαθμολογία[i, 2] + βαθμολογία[i, 3] 
    ΑΛΛΙΩΣ
      i <- i + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ (done = ΨΕΥΔΗΣ) ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Δεν υπάρχει ο αθλητής : ', ΕΠ, ' ', ΟΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ


!δ) εμφανίζει την ονομασία του αγωνίσματος (ή των αγωνισμάτων)
!   με το μεγαλύτερο «άνοιγμα βαθμολογίας».
!   Ως «άνοιγμα βαθμολογίας» να θεωρήσετε τη διαφορά ανάμεσα
!   στην καλύτερη και στη χειρότερη βαθμολογία του αγωνίσματος.
  ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
    max[j] <- βαθμολογία[1, j] 
    min[j] <- βαθμολογία[1, j] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
      ΑΝ max[j] < βαθμολογία[i, j] ΤΟΤΕ
        max[j] <- βαθμολογία[i, j] 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΑΝ min[j] > βαθμολογία[i, j] ΤΟΤΕ
        min[j] <- βαθμολογία[i, j] 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  μεγαλύτερο_άνοιγμα <- max[1] - min[1] 
  ΓΙΑ j ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 3
    ΑΝ μεγαλύτερο_άνοιγμα < (max[j] - min[j]) ΤΟΤΕ
      μεγαλύτερο_άνοιγμα <- max[j] - min[j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
    ΑΝ max[j] - min[j] = μεγαλύτερο_άνοιγμα ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ 'Mεγαλύτερο άνοιγμα το άθλημα :', ονομασία_αγωνισμάτος[j]
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2010 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος