e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων από θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΝΤΙΣΜΟΣ
! Ε2001-Θ4
! Κατά τη διάρκεια Διεθνών Αγώνων Στίβου στον ακοντισμό έλαβαν
! μέρος δέκα (10) αθλητές.
! Κάθε αθλητής έκανε έξι (6) έγκυρες ρίψεις που καταχωρούνται
! ως επιδόσεις σε μέτρα.
! Να αναπτύξετε αλγόριθμο, ο οποίος :
! Α. εισάγει σε πίνακα δύο διαστάσεων τις επιδόσεις όλων των αθλητών
! Β. υπολογίζει και καταχωρεί σε μονοδιάστατο πίνακα την
!    καλύτερη από τις επιδόσεις κάθε αθλητή
! Γ. ταξινομεί τις καλύτερες επιδόσεις των αθλητών
!    που καταχωρήθηκαν στο μονοδιάστατο πίνακα
! Δ. βρίσκει την καλύτερη επίδοση του αθλητή που πήρε το
!    χάλκινο μετάλλιο (τρίτη θέση).
! Παρατήρηση : Υποθέτουμε ότι όλες οι επιδόσεις είναι μεταξύ τους διαφορετικές.
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  αθλητές = 10
  ρίψεις = 6
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: επιδόσεις[αθλητές, ρίψεις] 
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: καλύτερη[αθλητές], max, temp
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j



ΑΡΧΗ

!A  εισαγωγή σε πίνακα δύο διαστάσεων τις επιδόσεις όλων των αθλητών
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ αθλητές
    ΓΡΑΨΕ 'Αθλητής Νο ', i
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ρίψεις
      ΓΡΑΨΕ 'Ρίψη Νο ', j
      ΔΙΑΒΑΣΕ επιδόσεις[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


! Β. υπολογισμός και καταχώριση σε μονοδιάστατο πίνακα της
!    καλύτερης από τις επιδόσεις κάθε αθλητή
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ αθλητές
    max <- επιδόσεις[i, 1]
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ ρίψεις
      ΑΝ επιδόσεις[i, j] > max ΤΟΤΕ
        max <- επιδόσεις[i, j] 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    καλύτερη[i] <- max
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


! Γ. ταξινόμηση των καλύτερεων επιδόσεων των αθλητών
!    που καταχωρήθηκαν στο μονοδιάστατο πίνακα
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ αθλητές
    ΓΙΑ j ΑΠΟ αθλητές ΜΕΧΡΙ i ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ καλύτερη[j - 1] < καλύτερη[j] ΤΟΤΕ
        temp <- καλύτερη[j] 
        καλύτερη[j] <- καλύτερη[j - 1] 
        καλύτερη[j - 1] <- temp
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! Δ. βρίσκει την καλύτερη επίδοση του αθλητή που πήρε το
!    χάλκινο μετάλλιο (τρίτη θέση).

  ΓΡΑΨΕ 'Καλύτερη επίδοση αθλητή που πήρε την τρίτη θέση :', καλύτερη[3]
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2010 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος