e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων από τον Οδηγό Μελέτης Μαθητών


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Αριστούχοι_ανά_τμήμα
! ΑΕΠΠ - Οδηγός Μελέτης Μαθητή
! Μη λυμένες ασκήσεις 4.10.12
!
!12.  Ένα σχολείο έχει 9 τμήματα με 26 μαθητές το κάθε τμήμα.
!     Να γραφεί πρόγραμμα σε "ΓΛΩΣΣΑ", το οποίο να:
!  1) Καταχωρεί τους μέσους όρους των μαθητών ανά τμήμα στο πίνακα Α[9,26].
!  2) Υπολογίζει και να εμφανίζει το μέσο όρο κάθε τμήματος.
!  3) Υπολογίζει και να εμφανίζει το πλήθος και το ποσοστό των αριστούχων ανά τμήμα.
!     Αριστούχος θεωρείται αυτός που έχει μέσο όρο μεγαλύτερο από 18.5.
!  4) Υπολογίζει και να εμφανίζει το μεγαλύτερο μέσο όρο σε όλο το σχολείο.

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: A[9, 26], μέσος_όρος_τμήματος, ποσοστό_αριστούχων, sum, max
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, πλήθος_αριστούχων


ΑΡΧΗ

! 1 Διάβασμα
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 9
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 26
      ΓΡΑΨΕ 'Δώστε βαθμό για Τμήμα ', i, ' μαθητή ', j, ': '
      ΔΙΑΒΑΣΕ A[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!  μέσος όρος κάθε τμήματος (άθροισμα ανά γραμμή)
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 9
    sum <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 26
      sum <- sum + A[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    μέσος_όρος_τμήματος <- sum/ 26
    ΓΡΑΨΕ 'Μέσος όρος ', i, 'ου τμήματος: ', μέσος_όρος_τμήματος
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!  πλήθος και  ποσοστό αριστούχων ανά τμήμα.
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 9
    πλήθος_αριστούχων <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 26
      ΑΝ A[i, j] > 18.5 ΤΟΤΕ
        πλήθος_αριστούχων <- πλήθος_αριστούχων + 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ποσοστό_αριστούχων <- πλήθος_αριστούχων/ 26* 100
    ΓΡΑΨΕ 'Πλήθος αριστούχων ', i, 'ου τμήματος: ', πλήθος_αριστούχων, 
    & ' (', ποσοστό_αριστούχων, '%)'
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

!  μεγαλύτερη τιμή σε όλο τον πίνακα
  max <- A[1, 1] 
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 9
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 26
      ΑΝ A[i, j] > max ΤΟΤΕ
        max <- A[i, j] 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ 'Μεγαλύτερος μέσος όρος σε όλο το σχολείο: ', max
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

© 2017 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος