e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
Λύσεις ασκήσεων Πανελλαδικών Εξετάσεων |
! ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
! ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022
!ΘΕΜΑ Δ
!Σε ένα πρόγραμμα ΄ERASMUS+΄ συμμετέχουν 6 χώρες. Κάθε χώρα
!εκπροσωπείται από ένα σχολείο, το οποίο είναι υπεύθυνο να παρουσιάσει μια
!θεατρική παράσταση της επιλογής του. Στο τέλος του προγράμματος η
!παράσταση κάθε σχολείου βαθμολογείται από μια κριτική επιτροπή, καθώς και
!από τα υπόλοιπα σχολεία. Οι βαθμοί που δίνονται είναι ακέραιες τιμές από 1 έως 10.
!Να κατασκευάσετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
!Δ1. Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων. Μονάδες 2
!Δ2. Να διαβάζει τις τιμές εισόδου με την εξής σειρά:
!α) Τα ονόματα των 6 σχολείων σε πίνακα ON[6]. (μονάδα 1)
!β) Τις βαθμολογίες που έλαβαν τα σχολεία από την κριτική επιτροπή, στην
!κύρια διαγώνιο τετραγωνικού πίνακα Β[6,6]. (μονάδες 2)
!γ) Τις βαθμολογίες που πήρε κάθε σχολείο από τα άλλα 5 σχολεία στις
!υπόλοιπες θέσεις του πίνακα Β. Για παράδειγμα, το στοιχείο Β[2,4],
!αντιστοιχεί στη βαθμολογία που πήρε το σχολείο 2 από το σχολείο 4.
!(μονάδες 2) Μονάδες 5
!Δ3. Να υπολογίζει για κάθε σχολείο τον μέσο όρο των 6 βαθμών που έλαβε.
!Μονάδες 3
!Δ4. Να εμφανίζει το όνομα του σχολείου στο οποίο η κριτική επιτροπή έδωσε
!τη μεγαλύτερή της βαθμολογία, θεωρώντας ότι υπάρχει μόνο ένα τέτοιο
!σχολείο. Μονάδες 4
!Δ5. Να εμφανίζει τα ονόματα των σχολείων ταξινομημένα με βάση τον μέσο
!όρο βαθμολογίας που έλαβαν κατά φθίνουσα σειρά. Σε περίπτωση
!ισοβαθμίας να εμφανίζει τα ονόματα αλφαβητικά.
!Μονάδες 6
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ βαθμολογίες
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, Β[6, 6], max, θέση, αθρ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[6], tempOn
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΟ[6], temp
ΑΡΧΗ
!Δ2. Να διαβάζει τις τιμές εισόδου με την εξής σειρά:
!α) Τα ονόματα των 6 σχολείων σε πίνακα ON[6]. (μονάδα 1)
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
ΓΡΑΨΕ 'Δώστε όνομα σχολείου ', i, ' : '
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!β) Τις βαθμολογίες που έλαβαν τα σχολεία από την κριτική επιτροπή, στην
!κύρια διαγώνιο τετραγωνικού πίνακα Β[6,6].
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
ΓΡΑΨΕ 'Δώστε βαθμολογία επιτροπής για σχολείο ', i, ' : '
ΔΙΑΒΑΣΕ Β[i, i]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!γ) Τις βαθμολογίες που πήρε κάθε σχολείο από τα άλλα 5 σχολεία στις
!υπόλοιπες θέσεις του πίνακα Β. Για παράδειγμα, το στοιχείο Β[2,4],
!αντιστοιχεί στη βαθμολογία που πήρε το σχολείο 2 από το σχολείο 4.
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
ΑΝ i <> j ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ 'Δώστε βαθμολογία σχολείου ', i, ' για σχολείο ', j, ' : '
ΔΙΑΒΑΣΕ Β[i, j]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!Δ3. Να υπολογίζει για κάθε σχολείο τον μέσο όρο των 6 βαθμών που έλαβε.
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
αθρ <- 0
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
αθρ <- αθρ + Β[i, j]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΜΟ[i] <- αθρ/ 6
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!Δ4. Να εμφανίζει το όνομα του σχολείου στο οποίο η κριτική επιτροπή έδωσε
!τη μεγαλύτερή της βαθμολογία, θεωρώντας ότι υπάρχει μόνο ένα τέτοιο
!σχολείο.
max <- Β[1, 1]
θέση <- 1
ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 6
ΑΝ Β[i, i] > max ΤΟΤΕ
max <- Β[i, i]
θέση <- i
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'Σχολείο με μεγαλύτερη βαθμολογία κριτικής επιτροπής:', ΟΝ[θέση]
!Δ5. Να εμφανίζει τα ονόματα των σχολείων ταξινομημένα με βάση τον μέσο
!όρο βαθμολογίας που έλαβαν κατά φθίνουσα σειρά. Σε περίπτωση
!ισοβαθμίας να εμφανίζει τα ονόματα αλφαβητικά.
ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 6
ΓΙΑ j ΑΠΟ 6 ΜΕΧΡΙ i ΜΕ ΒΗΜΑ -1
ΑΝ (ΜΟ[j - 1] < ΜΟ[j]) Η
& (ΜΟ[j - 1] = ΜΟ[j] ΚΑΙ ΟΝ[j - 1] > ΟΝ[j]) ΤΟΤΕ
temp <- ΜΟ[j - 1]
ΜΟ[j - 1] <- ΜΟ[j]
ΜΟ[j] <- temp
tempOn <- ΟΝ[j - 1]
ΟΝ[j - 1] <- ΟΝ[j]
ΟΝ[j] <- tempOn
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
ΓΡΑΨΕ ΟΝ[i], ' ', ΜΟ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
|