e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων Πανελλαδικών Εξετάσεων


! ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
! ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022
!ΘΕΜΑ Δ
!Σε ένα πρόγραμμα ΄ERASMUS+΄ συμμετέχουν 6 χώρες. Κάθε χώρα
!εκπροσωπείται από ένα σχολείο, το οποίο είναι υπεύθυνο να παρουσιάσει μια
!θεατρική παράσταση της επιλογής του. Στο τέλος του προγράμματος η
!παράσταση κάθε σχολείου βαθμολογείται από μια κριτική επιτροπή, καθώς και
!από τα υπόλοιπα σχολεία. Οι βαθμοί που δίνονται είναι ακέραιες τιμές από 1 έως 10.
!Να κατασκευάσετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
!Δ1. Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων.   Μονάδες 2
!Δ2. Να διαβάζει τις τιμές εισόδου με την εξής σειρά:
!α) Τα ονόματα των 6 σχολείων σε πίνακα ON[6]. (μονάδα 1)
!β) Τις βαθμολογίες που έλαβαν τα σχολεία από την κριτική επιτροπή, στην
!κύρια διαγώνιο τετραγωνικού πίνακα Β[6,6]. (μονάδες 2)
!γ) Τις βαθμολογίες που πήρε κάθε σχολείο από τα άλλα 5 σχολεία στις
!υπόλοιπες θέσεις του πίνακα Β. Για παράδειγμα, το στοιχείο Β[2,4],
!αντιστοιχεί στη βαθμολογία που πήρε το σχολείο 2 από το σχολείο 4.
!(μονάδες 2)        Μονάδες 5
!Δ3. Να υπολογίζει για κάθε σχολείο τον μέσο όρο των 6 βαθμών που έλαβε.
!Μονάδες 3
!Δ4. Να εμφανίζει το όνομα του σχολείου στο οποίο η κριτική επιτροπή έδωσε
!τη μεγαλύτερή της βαθμολογία, θεωρώντας ότι υπάρχει μόνο ένα τέτοιο
!σχολείο.       Μονάδες 4
!Δ5. Να εμφανίζει τα ονόματα των σχολείων ταξινομημένα με βάση τον μέσο
!όρο βαθμολογίας που έλαβαν κατά φθίνουσα σειρά. Σε περίπτωση
!ισοβαθμίας να εμφανίζει τα ονόματα αλφαβητικά.
!Μονάδες 6
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ βαθμολογίες
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, Β[6, 6], max, θέση, αθρ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[6], tempOn
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΟ[6], temp


ΑΡΧΗ

!Δ2. Να διαβάζει τις τιμές εισόδου με την εξής σειρά:
!α) Τα ονόματα των 6 σχολείων σε πίνακα ON[6]. (μονάδα 1)
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
    ΓΡΑΨΕ 'Δώστε όνομα σχολείου ', i, ' : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!β) Τις βαθμολογίες που έλαβαν τα σχολεία από την κριτική επιτροπή, στην
!κύρια διαγώνιο τετραγωνικού πίνακα Β[6,6].
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
    ΓΡΑΨΕ 'Δώστε βαθμολογία επιτροπής για  σχολείο ', i, ' : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ Β[i, i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!γ) Τις βαθμολογίες που πήρε κάθε σχολείο από τα άλλα 5 σχολεία στις
!υπόλοιπες θέσεις του πίνακα Β. Για παράδειγμα, το στοιχείο Β[2,4],
!αντιστοιχεί στη βαθμολογία που πήρε το σχολείο 2 από το σχολείο 4.
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
      ΑΝ i <> j ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ 'Δώστε βαθμολογία σχολείου ', i, ' για  σχολείο ', j, ' : '
        ΔΙΑΒΑΣΕ Β[i, j] 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

!Δ3. Να υπολογίζει για κάθε σχολείο τον μέσο όρο των 6 βαθμών που έλαβε.
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
    αθρ <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
      αθρ <- αθρ + Β[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΜΟ[i] <- αθρ/ 6
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

!Δ4. Να εμφανίζει το όνομα του σχολείου στο οποίο η κριτική επιτροπή έδωσε
!τη μεγαλύτερή της βαθμολογία, θεωρώντας ότι υπάρχει μόνο ένα τέτοιο
!σχολείο.
  max <- Β[1, 1] 
  θέση <- 1
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 6
    ΑΝ Β[i, i] > max ΤΟΤΕ
      max <- Β[i, i] 
      θέση <- i
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ 'Σχολείο με μεγαλύτερη βαθμολογία κριτικής  επιτροπής:', ΟΝ[θέση] 


!Δ5. Να εμφανίζει τα ονόματα των σχολείων ταξινομημένα με βάση τον μέσο
!όρο βαθμολογίας που έλαβαν κατά φθίνουσα σειρά. Σε περίπτωση
!ισοβαθμίας να εμφανίζει τα ονόματα αλφαβητικά.
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 6
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 6 ΜΕΧΡΙ i ΜΕ ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ (ΜΟ[j - 1] < ΜΟ[j]) Η
        & (ΜΟ[j - 1] = ΜΟ[j] ΚΑΙ ΟΝ[j - 1] > ΟΝ[j]) ΤΟΤΕ
        temp <- ΜΟ[j - 1] 
        ΜΟ[j - 1] <- ΜΟ[j] 
        ΜΟ[j] <- temp

        tempOn <- ΟΝ[j - 1] 
        ΟΝ[j - 1] <- ΟΝ[j] 
        ΟΝ[j] <- tempOn

      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ[i], ' ', ΜΟ[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

© 2022 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος