e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων Πανελλαδικών Εξετάσεων


! ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
! ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022
!ΘΕΜΑ Γ
!Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρει σε μαθητές δύο προϊόντα νέας
!τεχνολογίας σε ειδικές τιμές.
!Να κατασκευάσετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
!Γ1. Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων.   Μονάδες 2
!Γ2. Να διαβάζει για καθένα από τα 2 προϊόντα:
!    α) Τον αριθμό τεμαχίων (απόθεμα) που έχει προς πώληση, σε
!       μεταβλητές απ1, απ2, ελέγχοντας ότι δίνεται αριθμός μεγαλύτερος του
!       μηδενός. (μονάδες 2)
!    β) Την τιμή πώλησής του σε μεταβλητές τ1, τ2. (μονάδα 1)
!Γ3. Για κάθε μαθητή που εισέρχεται στο κατάστημα, να ζητάει τον αριθμό του
!    προϊόντος (1 ή 2) που προτίθεται να αγοράσει (δεν απαιτείται έλεγχος
!    εγκυρότητας τιμών). Εφόσον το προϊόν υπάρχει, να το αφαιρεί από το
!    αντίστοιχο απόθεμα, διαφορετικά να εμφανίζει το μήνυμα «Δεν μπορείτε
!    να εξυπηρετηθείτε». Ο έλεγχος του αποθέματος να γίνεται με κλήση του
!    υποπρογράμματος που περιγράφεται στο ερώτημα Γ5.
!    Η παραπάνω διαδικασία να τερματίζεται σε οποιαδήποτε από τις εξής περιπτώσεις:
!    α) Αν εξαντληθούν και τα δύο αποθέματα.
!    β) Αν ο αριθμός των εισερχόμενων μαθητών που δεν εξυπηρετήθηκαν
!       ξεπεράσει το 20% του συνολικού αριθμού των μαθητών που έχουν
!       προσέλθει μέχρι εκείνη τη στιγμή στο κατάστημα.
!Μονάδες 8
!Γ4. Να υπολογίζει και να εμφανίζει τα συνολικά έσοδα του καταστήματος.
!Μονάδες 3
!Γ5. Να κατασκευαστεί η συνάρτηση ΥΠΑΡΧΕΙ, η οποία:
!α) Να δέχεται:
!- Τον αριθμό του προϊόντος.
!- Το απόθεμα του πρώτου προϊόντος.
!- Το απόθεμα του δεύτερου προϊόντος.
!β) Να επιστρέφει την τιμή ΑΛΗΘΗΣ εφόσον το προϊόν με τον αριθμό που
!δόθηκε υπάρχει σε απόθεμα, διαφορετικά την τιμή ΨΕΥΔΗΣ.
!Μονάδες 4

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ eshop_AEPP
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: απ1, απ2, αριθμός, πλήθος_πελατών, δεν_εξυπηρετήθηκαν, πλ1, πλ2
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: τ1, τ2, συνολικά_έσοδα
ΑΡΧΗ

  δεν_εξυπηρετήθηκαν <- 0
  πλήθος_πελατών <- 0
  πλ1 <- 0
  πλ2 <- 0

!Γ2.
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Προϊόν 1: Δώστε αριθμό τεμαχίων (απόθεμα) που έχει προς πώληση: '
    ΔΙΑΒΑΣΕ απ1
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ απ1 > 0
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Προϊόν 2: Δώστε αριθμό τεμαχίων (απόθεμα) που έχει προς πώληση: '
    ΔΙΑΒΑΣΕ απ2
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ απ2 > 0

  ΓΡΑΨΕ 'Προϊόν 1: τιμή πώλησης : '
  ΔΙΑΒΑΣΕ τ1
  ΓΡΑΨΕ 'Προϊόν 2: τιμή πώλησης : '
  ΔΙΑΒΑΣΕ τ2


!Γ3.
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    πλήθος_πελατών <- πλήθος_πελατών + 1
    ΓΡΑΨΕ 'Δώστε αριθμό προϊόντος για αγορά (1 ή 2): '
    ΔΙΑΒΑΣΕ αριθμός
    ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ (αριθμός, απ1, απ2) ΤΟΤΕ
      ΑΝ αριθμός = 1 ΤΟΤΕ
        απ1 <- απ1 - 1
        πλ1 <- πλ1 + 1
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αριθμός = 2 ΤΟΤΕ
        απ2 <- απ2 - 1
        πλ2 <- πλ2 + 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΓΡΑΨΕ 'Δεν μπορείτε να εξυπηρετηθείτε'
      δεν_εξυπηρετήθηκαν <- δεν_εξυπηρετήθηκαν + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ((απ1 = 0) ΚΑΙ (απ2 = 0)) Η ( δεν_εξυπηρετήθηκαν > 0.2* πλήθος_πελατών) 


! Γ4.
  συνολικά_έσοδα <- πλ1* τ1 + πλ2* τ2
  ΓΡΑΨΕ 'Συνολικά έσοδα του καταστήματος: ', συνολικά_έσοδα

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ




!Γ5.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ (αριθμός, απ1, απ2): ΛΟΓΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: αριθμός, απ1, απ2
ΑΡΧΗ
  ΑΝ αριθμός = 1 ΤΟΤΕ
    ΑΝ απ1 > 0 ΤΟΤΕ
      ΥΠΑΡΧΕΙ <- ΑΛΗΘΗΣ
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΥΠΑΡΧΕΙ <- ΨΕΥΔΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αριθμός = 2 ΤΟΤΕ
    ΑΝ απ2 > 0 ΤΟΤΕ
      ΥΠΑΡΧΕΙ <- ΑΛΗΘΗΣ
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΥΠΑΡΧΕΙ <- ΨΕΥΔΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΥΠΑΡΧΕΙ <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

 

© 2022 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος