e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Πανελλαδικές 2021 - Θέμα Δ


! ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
! ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021
!ΘΕΜΑ Δ
!Σε ένα πρωτάθλημα στίβου, στο αγώνισμα του άλματος εις μήκος συμμετέχουν
!20 αθλητές, οι οποίοι κάνουν 6 άλματα ο καθένας.
!Να αναπτύξετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
! Δ1. α) Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων (2 μονάδες).
!     β) Να διαβάζει και να αποθηκεύει τα ονόματα των 20 αθλητών
!        σε μονοδιάστατο πίνακα (1 μονάδα).
!     γ) Να διαβάζει και να αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα τις επιδόσεις
!        του κάθε αθλητή στα 6 άλματα (δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας) (1 μονάδα).

! Δ2. Να εμφανίζει τη μεγαλύτερη επίδοση που σημειώθηκε στο αγώνισμα
!     και τον αριθμό του άλματος στο οποίο σημειώθηκε. Να θεωρήσετε ότι
!     η μεγαλύτερη επίδοση σημειώθηκε από έναν μόνο αθλητή και σε ένα μόνο άλμα.
!     Μονάδες 5

! Δ3. Να εμφανίζει τα ονόματα των αθλητών που σημείωσαν τουλάχιστον δύο (2)
!     άκυρα άλματα. Στα άκυρα άλματα έχει καταχωριστεί ως επίδοση η τιμή 0.
!     Μονάδες 5

! Δ4. Να εμφανίζει για κάθε αθλητή το όνομά του και τις επιδόσεις του,
!     ταξινομημένες από τη μεγαλύτερη προς τη μικρότερη.
!     Μονάδες 6
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ άλματος_εις_μήκος
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ονόματα[20] 
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: επίδοση[20, 6], μέγιστο, temp
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, αριθμός_μέγιστου_άλματος, αριθμός_άλματος, πλήθος_άκυρων, γραμμή
ΑΡΧΗ

! Δ1.
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΓΡΑΨΕ i, ' αθλητής '

    ΓΡΑΨΕ 'Δώστε όνομα :'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ονόματα[i] 
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
      ΓΡΑΨΕ 'Δώστε ', j, 'η επίδοση: '
      ΔΙΑΒΑΣΕ επίδοση[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


! Δ2
  μέγιστο <- επίδοση[1, 1] 
  αριθμός_μέγιστου_άλματος <- 1

  αριθμός_άλματος <- 0
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
      αριθμός_άλματος <- αριθμός_άλματος + 1
      ΑΝ επίδοση[i, j] > μέγιστο ΤΟΤΕ
        μέγιστο <- επίδοση[i, j] 
        αριθμός_μέγιστου_άλματος <- αριθμός_άλματος
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Μεγαλύτερη επίδοση :', μέγιστο
  ΓΡΑΨΕ 'Αριθμός άλματος που  σημειώθηκε : ', αριθμός_μέγιστου_άλματος


! Δ3
  ΓΡΑΨΕ 'Ονόματα των αθλητών που σημείωσαν τουλάχιστον δύο άκυρα άλματα'
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    πλήθος_άκυρων <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
      ΑΝ επίδοση[i, j] = 0 ΤΟΤΕ
        πλήθος_άκυρων <- πλήθος_άκυρων + 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    ΑΝ πλήθος_άκυρων >= 2 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ ονόματα[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ



! Δ4
  ΓΙΑ γραμμή ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
!   Ταξινόμηση γραμμής δισδιάστατου πίνακα
    ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 6
      ΓΙΑ j ΑΠΟ 6 ΜΕΧΡΙ i ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
        ΑΝ επίδοση[γραμμή, j - 1] < επίδοση[γραμμή, j] ΤΟΤΕ
          temp <- επίδοση[γραμμή, j - 1] 
          επίδοση[γραμμή, j - 1] <- επίδοση[γραμμή, j] 
          επίδοση[γραμμή, j] <- temp
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


! εμφάνιση ονόματος και επιδόσεων
    ΓΡΑΨΕ γραμμή, ' ', ονόματα[γραμμή], ' :  '
    ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
      ΓΡΑΨΕ επίδοση[γραμμή, i], '  '
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ '.'

  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκησηΕπιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2021 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος