e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων από θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Στατιστικά_Διαδικτύου
!ΘΕΜΑ Δ
!Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο παρέχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο (Ίντερνετ) σε
!150.000 μαθητές και διατηρεί τα στοιχεία τους, καθώς και στατιστικά στοιχεία,
!σχετικά με την πρόσβασή τους στο Διαδίκτυο.
!Να κατασκευάσετε πρόγραμμα το οποίο:
!Δ1. Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων.              Μονάδες 2
!Δ2. Για κάθε μαθητή να διαβάζει:
!α) τον αλφαριθμητικό κωδικό του και να τον καταχωρίζει σε
!μονοδιάστατο πίνακα με όνομα ΚΩΔ
!β) το φύλο του, «Α» αν είναι αγόρι και «Κ» αν είναι κορίτσι, και να το
!καταχωρίζει σε μονοδιάστατο πίνακα με όνομα Φ
!γ) τον συνολικό χρόνο πρόσβασής του στο Διαδίκτυο ανά μήνα, για ένα
!έτος, και να τον καταχωρίζει σε δισδιάστατο πίνακα ΧΡ.      Μονάδες 3
!Δ3. Να υπολογίζει και να καταχωρίζει σε πίνακα ΣΧ το συνολικό ετήσιο
!χρόνο πρόσβασης κάθε μαθητή.                                Μονάδες 3
!Δ4. Να εμφανίζει τον κωδικό του αγοριού με το μεγαλύτερο συνολικό χρόνο
!πρόσβασης και, στη συνέχεια, τον κωδικό του κοριτσιού με το
!μεγαλύτερο συνολικό χρόνο πρόσβασης, καλώντας τη συνάρτηση
!ΘΕΣΗ_ΜΑΧ, που περιγράφεται στο ερώτημα Δ5, μία φορά για τα αγόρια
!και μία για τα κορίτσια.                                    Μονάδες 4
!Δ5. Να αναπτύξετε συνάρτηση ΘΕΣΗ_ΜΑΧ η οποία:
!α) να δέχεται ως παραμέτρους: τον πίνακα του φύλου, τον πίνακα του
!συνολικού ετήσιου χρόνου πρόσβασης των μαθητών και τον χαρακτήρα
!«Α» ή «Κ» που αντιστοιχεί στο φύλο (μονάδες 2)
!β) να βρίσκει τη θέση της μέγιστης τιμής του ετήσιου χρόνου πρόσβασης
!αγοριών ή κοριτσιών, ανάλογα με την τιμή «Α» ή «Κ» του φύλου
!   (μονάδες 4)
!γ) να επιστρέφει τη θέση της μέγιστης τιμής (μονάδες 2)
!    Μονάδες 8
!(Σημείωση: Δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας. Να θεωρήσετε ότι όλες
!οι εισαγωγές γίνονται σωστά και όλες οι συνολικές τιμές χρόνου
!πρόσβασης είναι μοναδικές).
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  Ν = 10
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΚΩΔ[Ν], Φ[Ν] 
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΧΡ[Ν, 12], ΣΧ[Ν] 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, θέσηΑ, θέσηΚ

ΑΡΧΗ

!Δ2
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΓΡΑΨΕ 'Δώστε κωδικό ', i, ' : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΩΔ[i] 
    ΓΡΑΨΕ 'Δώστε φύλο (Α/Κ) : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ Φ[i] 
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      ΓΡΑΨΕ 'Δώστε χρόνο πρόσβασής μήνα ', j, ' : '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΧΡ[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

!Δ3. Να υπολογίζει και να καταχωρίζει σε πίνακα ΣΧ το συνολικό ετήσιο
!χρόνο πρόσβασης κάθε μαθητή.
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΣΧ[i] <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      ΣΧ[i] <- ΣΧ[i] + ΧΡ[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


!Δ4.
  θέσηΑ <- ΘΕΣΗ_ΜΑΧ (Φ, ΣΧ, "Α") 
  ΑΝ θέσηΑ > 0 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Κωδικός αγοριού με μεγαλύτερο συνολικό χρόνο  :', ΚΩΔ[θέσηΑ] 
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Δεν υπάρχουν στοιχεία για αγόρια'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  θέσηΚ <- ΘΕΣΗ_ΜΑΧ (Φ, ΣΧ, "Κ") 
  ΑΝ θέσηΚ > 0 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Κωδικός κοριτσιού με μεγαλύτερο συνολικό χρόνο:', ΚΩΔ[ θέσηΚ] 
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Δεν υπάρχουν στοιχεία για κορίτσια'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ



!Δ5
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΘΕΣΗ_ΜΑΧ (Φ, ΣΧ, φύλο): ΑΚΕΡΑΙΑ
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  Ν = 10
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Φ[Ν], φύλο
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΣΧ[Ν], MAX
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i
ΑΡΧΗ
  ΘΕΣΗ_ΜΑΧ <- 0
  MAX <- 0
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΑΝ Φ[i] = φύλο ΚΑΙ ΣΧ[i] > MAX ΤΟΤΕ
      ΘΕΣΗ_ΜΑΧ <- i
      MAX <- ΣΧ[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

 

Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκησηΕπιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2016 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος