e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον

Λύσεις ασκήσεων από θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων


Αλγόριθμος SAR
! 2013 ΘΕΜΑ Γ
!Η χρήση των κινητών τηλεφώνων, των φορητών υπολογιστών, των tablet
!υπολογιστών από τους νέους αυξάνεται ραγδαία. Ένας από τους στόχους των
!ερευνητών είναι να διερευνήσουν αν υπάρχουν επιπτώσεις στην υγεία των
!ανθρώπων από την αυξημένη έκθεση στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Για τον
!σκοπό αυτό γίνονται μετρήσεις του ειδικού ρυθμού απορρόφησης (SAR) της
!ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, πάνω στο ανθρώπινο σώμα. Ο δείκτης SAR
!μετράται σε Watt/Kgr και ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας έχει θεσμοθετήσει
!ότι τα επιτρεπτά όρια για το κεφάλι και τον κορμό είναι μέχρι και 2 Watt/Kgr,
!ενώ για τα άκρα μέχρι και 4 Watt/Kgr. Θέλοντας να προσομοιάσουμε την
!έρευνα, θεωρούμε ότι σε 30 μαθητές έχουν τοποθετηθεί στον καθένα δυο
!μετρητές του δείκτη SAR, ο ένας στο κεφάλι και ο άλλος σε ένα από τα άνω
!άκρα, οι οποίοι καταγράφουν τις τιμές του αντίστοιχου δείκτη SAR κάθε 6 λεπτά.

!Να αναπτύξετε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα, ο οποίος:
!Γ1. Να διαβάζει τους πίνακες: ΚΩΔ[30], ο οποίος θα περιέχει τους κωδικούς
!των 30 μαθητών, τον πίνακα ΚΕΦ[30,10], του οποίου κάθε γραμμή θα
!αντιστοιχεί σε έναν μαθητή και θα έχει 10 τιμές που αντιστοιχούν στο SAR
!της κεφαλής για μια ώρα, καθώς και τον πίνακα ΑΚΡ[30,10] που κάθε
!γραμμή θα αντιστοιχεί σε έναν μαθητή και θα έχει 10 τιμές που
!αντιστοιχούν στο SAR του άκρου για μια ώρα.   Μονάδες 2

!Γ2. Για κάθε μαθητή να καταχωρεί σε δισδιάστατο πίνακα ΜΟ[30,2] τις μέσες
!τιμές του SAR για το κεφάλι στην 1η στήλη και για το άκρο στη 2η στήλη.
!Μονάδες 4

!Γ3. Να εμφανίζει για κάθε μαθητή τον κωδικό του και ένα από τα μηνύματα,
!«Χαμηλός SAR», «Κοντά στα όρια», «Εκτός ορίων», όταν η μέση τιμή του
!SAR της κεφαλής, καθώς και η μέση τιμή του SAR ενός εκ των άκρων του
!κυμαίνονται στις παρακάτω περιοχές:
!-------------------------------------------------------------------
!Μ.Ο. SAR κεφαλής | <=1,8       | >1,8 και <=2     | >2            |
!Μ.Ο. SAR άκρου   |<=3,6        | >3,6 και <=4     | >4            |
!Μήνυμα           |«Χαμηλός SAR»| «Κοντά στα όρια» | «Εκτός ορίων» |
!-------------------------------------------------------------------
!Το μήνυμα που θα εμφανίζεται θα πρέπει να είναι ένα μόνο για κάθε
!μαθητή και θα εξάγεται από τον συνδυασμό των τιμών των μέσων όρων
!των δυο SAR, όπου βαρύτητα θα έχει ο μέσος όρος, ο οποίος θα
!βρίσκεται σε μεγαλύτερη περιοχή τιμών. Για παράδειγμα, αν ο μέσος όρος
!SAR του άκρου έχει τιμή 3,8 και της κεφαλής έχει τιμή 1,5 τότε πρέπει να
!εμφανίζεται το μήνυμα «Κοντά στα όρια» και κανένα άλλο.
!Μονάδες 7

!Γ4. Θεωρώντας ότι όλες οι τιμές του πίνακα ΜΟ[30,2] είναι διαφορετικές, να
!εμφανίζει τις τρεις μεγαλύτερες τιμές για τον μέσο όρο SAR της κεφαλής
!και τους κωδικούς των μαθητών που αντιστοιχούν σε αυτές. Μετά να
!εμφανίζει τις τρεις μεγαλύτερες τιμές για τον μέσο όρο SAR του άκρου και
!τους κωδικούς των μαθητών που αντιστοιχούν σε αυτές.   Μονάδες 7

! ------------------------------------------------------------------------------------------


!Γ1. Να διαβάζει τους πίνακες: ΚΩΔ[30], ο οποίος θα περιέχει τους κωδικούς
!των 30 μαθητών, τον πίνακα ΚΕΦ[30,10], του οποίου κάθε γραμμή θα
!αντιστοιχεί σε έναν μαθητή και θα έχει 10 τιμές που αντιστοιχούν στο SAR
!της κεφαλής για μια ώρα, καθώς και τον πίνακα ΑΚΡ[30,10] που κάθε
!γραμμή θα αντιστοιχεί σε έναν μαθητή και θα έχει 10 τιμές που
!αντιστοιχούν στο SAR του άκρου για μια ώρα.   Μονάδες 2

Για i από 1 μέχρι 30
  Εμφάνισε i, "ος μαθητής"
  Εμφάνισε "Δώσε κωδικό μαθητή"
  Διάβασε ΚΩΔ[i] 
  Για j από 1 μέχρι 10
    Εμφάνισε "Δώστε τιμές SAR Κεφαλής"
    Διάβασε ΚΕΦ[i, j] 

    Εμφάνισε "Δώστε τιμές SAR Ακρων"
    Διάβασε ΑΚΡ[i, j] 

  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης


!Γ2. Για κάθε μαθητή να καταχωρεί σε δισδιάστατο πίνακα ΜΟ[30,2] τις μέσες
!τιμές του SAR για το κεφάλι στην 1η στήλη και για το άκρο στη 2η στήλη.
Για i από 1 μέχρι 30
  Αθρ_Κεφ <- 0
  Αθρ_Ακρ <- 0
  Για j από 1 μέχρι 10
    Αθρ_Κεφ <- Αθρ_Κεφ + ΚΕΦ[i, j] 
    Αθρ_Ακρ <- Αθρ_Ακρ + ΑΚΡ[i, j] 
  Τέλος_επανάληψης
  ΜΟ[i, 1] <- Αθρ_Κεφ/ 30
  ΜΟ[i, 2] <- Αθρ_Ακρ/ 30
Τέλος_επανάληψης


!Γ3. Να εμφανίζει για κάθε μαθητή τον κωδικό του και ένα από τα μηνύματα,
!«Χαμηλός SAR», «Κοντά στα όρια», «Εκτός ορίων»
!-------------------------------------------------------------------
!Μ.Ο. SAR κεφαλής | <=1,8       | >1,8 και <=2     | >2            |
!Μ.Ο. SAR άκρου   |<=3,6        | >3,6 και <=4     | >4            |
!Μήνυμα           |«Χαμηλός SAR»| «Κοντά στα όρια» | «Εκτός ορίων» |
!-------------------------------------------------------------------
Για i από 1 μέχρι 30
  Αν ΜΟ[i, 1] > 2 ή ΜΟ[i, 2] > 4 τότε
    Εμφάνισε "Εκτός ορίων"
  αλλιώς_αν ΜΟ[i, 1] > 1.8 ή ΜΟ[i, 2] > 3.6 τότε
    Εμφάνισε "Κοντά στα όρια"
  αλλιώς
    Εμφάνισε "Χαμηλός SAR"
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης


!Γ4. Θεωρώντας ότι όλες οι τιμές του πίνακα ΜΟ[30,2] είναι διαφορετικές, να
!εμφανίζει τις τρεις μεγαλύτερες τιμές για τον μέσο όρο SAR της κεφαλής
!και τους κωδικούς των μαθητών που αντιστοιχούν σε αυτές.

!  Για i από 2 μέχρι 30  (Μέχρι 30 τα ταξινομεί όλα
! απο 2 μέχρι 4 κάνει 3 επαναλήψεις μόνο, για πιο γρήγορα)
! Προσοχή! Επειδή θα ακολουθήσει η ταξινόμηση ως προς τη δεύτερη στήλη
! πρέπει να αντιμεταθέσουμε και τα στοιχεία της δεύτερης στήλης
! για να υπάρχει αντιστοιχία με τους κωδικούς ΚΩΔ.
Για i από 2 μέχρι 4
  Για j από 30 μέχρι i με_βήμα -1
    Αν ΜΟ[j - 1, 1] < ΜΟ[j, 1] τότε
      Αντιμετάθεσε ΜΟ[j - 1, 1], ΜΟ[j, 1] 
      Αντιμετάθεσε ΜΟ[j - 1, 2], ΜΟ[j, 2] 
      Αντιμετάθεσε ΚΩΔ[j - 1], ΚΩΔ[j] 
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Για i από 1 μέχρι 3
  Εμφάνισε ΚΩΔ[i], ΜΟ[i, 1] 
Τέλος_επανάληψης



! Μετά να εμφανίζει τις τρεις μεγαλύτερες τιμές για τον μέσο όρο SAR του άκρου και
!τους κωδικούς των μαθητών που αντιστοιχούν σε αυτές.

Για i από 2 μέχρι 4
  Για j από 30 μέχρι i με_βήμα -1
    Αν ΜΟ[j - 1, 2] < ΜΟ[j, 2] τότε
      Αντιμετάθεσε ΜΟ[j - 1, 1], ΜΟ[j, 1] 
      Αντιμετάθεσε ΜΟ[j - 1, 2], ΜΟ[j, 2] 
      Αντιμετάθεσε ΚΩΔ[j - 1], ΚΩΔ[j] 
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Για i από 1 μέχρι 3
  Εμφάνισε ΚΩΔ[i], ΜΟ[i, 2] 
Τέλος_επανάληψης


Τέλος SAR

 

Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκησηΕπιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2013 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος