Ομάδα Οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου

Για να γίνει ορατή κάθε βελτίωση του σχολείου, θα πρέπει να έχουμε καταγράψει το σημείο από το οποίο ξεκινάμε. Για να γίνει αυτό, υπάρχει ένα συγκεκριμένο έντυπο-φόρμα, στο οποίο καταγράφουμε την κατάσταση του σχολείου πριν ξεκινήσουμε κάθε πρόγραμμα βελτίωσης και αλλαγής.

Η αποτύπωση αυτή, εκτός από το έντυπο, περιλαμβάνει φωτογραφίες, ίσως κάποια βίντεο και μετρήσεις. Η ομάδα που αναλαμβάνει αυτό το έργο, θα συνεργαστεί και με άλλες ομάδες, με τη διεύθυνση του σχολείου, με το Δήμο, κτλ. Η ίδια ομάδα θα πρέπει να μελετήσει τα σχετικά με το «οικολογικό αποτύπωμα» και για το σκοπό αυτό θα επισκεφτεί κατάλληλες ιστοσελίδες, θα μελετήσει βιβλία και περιοδικά. Αφού η ομάδα αποκτήσει γνώση του θέματος, θα αποφασίσει πώς θα ενημερώσει όλα τα παιδιά του σχολείου, ώστε και αυτά να μάθουν τα σχετικά με το οικολογικό αποτύπωμα και πώς μπορούμε να το μειώσουμε.

Ως εφαρμογή αυτής της γνώσης, θα αναλάβει το καθήκον να σκεφτεί, να προτείνει και να εφαρμόσει τρόπους και μεθόδους, ώστε να μη χρησιμοποιούνται συσκευασίες μιας χρήσης στο σχολείο, ή έστω, να μειώσει σε σημαντικό βαθμό τη χρήση τους.



Πιο περιληπτικά τα καθήκοντα της ομάδας είναι τα παρακάτω:
1. Να κάνει την οικολογική αποτύπωση του σχολείου, σύμφωνα με το υπάρχον υπόδειγμα, ώστε κάθε βελτίωση να μπορεί να καταγράφεται με ακρίβεια και αξιοπιστία.
2. Να ενημερώσει και να διδάξει στους μαθητές και στις μαθήτριες του σχολείου το θέμα του οικολογικού αποτυπώματος και τους τρόπους μείωσής του.
3. Να βρει τρόπους ώστε να μη χρησιμοποιούνται συσκευασίες μιας χρήσεως στο σχολείο.
4. Να μελετήσει (ιντερνετ, βιβλιοθήκες, περιοδικά) την εμπειρία που υπάρχει σε άλλα σχολεία (του εσωτερικού ή του εξωτερικού) και να εισηγηθεί αλλαγές που μπορούν να εφαρμοστούν και στο δικό μας σχολείο.
Υπεύθυνοι καθηγητές:
Δελής Αθανάσιος, Κοτσοβού Ελένη, Βαριστέα Αναστασία, Μιχάλης Ευάγγελος