Το Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2020 στο πλαίσιο του 13ου Εντατικού Σεμινάριου στην Εφηβική Ιατρική έγινε η απονομή του βραβείου του εγκεκριμένου από το ΥΠΑΙΘ Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού με τίτλο «HACKATHON ATHENS 2020-SELMA», στο οποίο συμμετείχε το σχλείο μας και κατέλαβε την 6η θέση πανελλαδικά.
O εν λόγω Διαγωνισμός, διοργανώθηκε από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β΄Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων «Π.& Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ» και του Επιστημονκού Οργανισμού "Μαζί για την Εφηβική Υγεία" απευθύνονταν σε μαθητές/τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας.
Ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και συμμετείχαν οι μαθητές του Α4 τμήματος το σχολικό έτος 2019-20. Υπεύθυνη καθηγήτρια ήταν η κ. Μαρία Πατρινέλλη στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (Project). Οι μαθητές δημιούργησαν μια αφίσα για τον διαγωνισμό. Η ομάδα αποτελούνταν από τους: Εβελίνα Ρ., Ελευθερία Π. Ανδρέα Π και Κομνηνό Π.
Λόγω της πανδημίας ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε με το διαδικτυακό τρόπο αντικαθιστώντας το δια ζώσης σεμινάριο στο Ζάππειο Μέγαρο στις 10 και 11 Απριλίου 2020
Το πρόγραμμα SELMA επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει και να ενεργοποιήσει τους μαθητές που δεν έχουν την ετοιμότητα να εντοπίσουν και να διαχειριστούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο. Κύριο μέλημα του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η δημιουργία μιας διαπολιτισμικής κοινωνίας η οποία θα σέβεται τη διαφορετικότητα υιοθετώντας μια αντιρατσιστική στάση.
Βασίζεται στην άποψη ότι τα παιδιά και οι νέοι μπορούν και πρέπει να παροτρύνονται να γίνουν φορείς αλλαγής τόσο στη διαδικτυακή όσο και στη μη διαδικτυακή κοινότητα.
Η εκπαίδευση για τη ρητορική μίσους δεν πρέπει να στηρίζεται στο τι είναι «καλό» ή «κακό». Αντιθέτως, πρέπει να δίνει στα παιδιά και τους νέους το κίνητρο και τη δυνατότητα να ασχοληθούν ουσιαστικά και δημιουργικά με το ζήτημα της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο και τις πιθανές λύσεις:
Μέσα από την Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση τα παιδιά και οι νέοι μπορούν :
Με την παιδεία των μέσων οι μαθητές προβληματιζονται με πιο συνειδητό και προσεκτικό τρόπο πάνω στη ρητορική μίσους στο διαδίκτυο, έτσι ώστε να κατανοήσουν και να αναλύσουν τη δική τους εμπειρία ως χρήστες διαδικτυακού περιεχομένου. Ταυτόχρονα τους προσφέρεται η ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τα μέσα για να μελετήσουν αυτά τα ζητήματα, να ευαισθητοποιήσουν, να προωθήσουν αντίθετες απόψεις, να εμποδίσουν αρνητικές συμπεριφορές και να ενισχύσουν τα θετικά μηνύματα.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εποικοδομητικές και ηθικές επιλογές σχετικά με την προσωπική τους συμπεριφορά και τις κοινωνικές συναναστροφές τους. Παροτρύνονται να αναλογιστούν και να αντιταχθούν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις διαδικτυακής ρητορικής μίσους τοπικού, εθνικού και/ή παγκόσμιου χαρακτήρα. Κατά την άποψή μας, τα άτομα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να θέσουν τη ρητορική μίσους εντός συγκεκριμένου πλαισίου, ξεκινώντας από την ευαισθητοποίηση και την κριτική ανάλυση απόψεων και προοπτικών που παρουσιάζουν εξαιρετική απόκλιση (ενίοτε είναι αντικρουόμενες) στην ψηφιακή κοινωνία, και εξερευνώντας παράλληλα τις διαδρομές αλλαγής με κατεύθυνση την αμοιβαία ανοχή και τον σεβασμό.
Ο ρόλος του σχολείου σήμερα δεν είναι μόνο η μετάδοση γνώσεων, αλλά και η μέριμνα για τον υγιή ψυχικό κόσμο των μελλοντικών ενηλίκων. Το σχολείο καλείται πλέον να διαδραματίσει ρόλο στη διαχείριση των ψυχοκοινωνικών δυσκολιών των παιδιών, αφού θεωρείται ότι αποτελεί τον ιδανικό χώρο παρέμβασης.
Η κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε θέματα ψυχικής υγείας, ο θεσμός των υποστηρικτικών υπηρεσιών παροχής συμβουλών, η εφαρμογή σχολικών ψυχοκοινωνικών προγραμμάτων και η τροποποίηση του προγράμματος σπουδών με στόχο την προαγωγή της κοινωνικής/συναισθηματικής ευημερίας όλων των μαθητών θεωρούνται βασικά στοιχεία της νέας σχολικής «φιλοσοφίας».