Η UNESCO και το Συμβούλιο της Ευρώπης διοργάνωσαν από κοινού το συνέδριο αυτό, με στόχο στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που έχει προκαλέσει η πανδημία COVID-19 στον τομέα της εκπαίδευσης.
Αφορούσε την προστασία και την προώθηση της φωνής των μαθητών και των συναφών θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Ταυτόχρονα έγινε διερεύνηση για τις ευκαιρίες που μπορούν να προσφέρουν οι τρέχουσες κρίσεις στη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών συστημάτων με σκοπό την πλήρη συμμετοχή των μαθητών.
Οι συμμετέχοντες ήταν καθηγητές, διευθυντές σχολείων, υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και μαθητές από περίπου 60 χώρες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, οι οποίοι συζήτησαν το ρόλο, την ευθύνη και τις ευκαιρίες των σχολείων στην αύξηση της φωνής των νέων και στην προώθηση της συμμετοχής των πολιτών σε την ψηφιακή εποχή.
Μετά το συνέδριο, θα εκπονηθεί μια έκθεση για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής με συστάσεις που βασίζονται σε έρευνα από στοιχεία.
Καθώς υπάρχουν χώρες, τοπικές κοινότητες και σχολεία που αντιμετωπίζουν μειωμένη αποδοχή στην διαφορετικότητα, έλλειψη σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συγκρούσεις, κοινωνική και περιβαλλοντική υποβάθμιση, καθώς και πιο πρόσφατα την παγκόσμια πανδημία COVID-19, πολλοί νέοι πιστεύουν ότι η γενιά τους έχει ευθύνη να βελτιώσει τον κόσμο. Ωστόσο, υπάρχει μια αντίληψη μεταξύ των νέων ότι δεν είναι καλά εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουν αυτές τις παγκόσμιες προκλήσεις και ότι οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων δεν ακούνε πραγματικά τις φωνές τους.
Η εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη σταδιακή βελτίωση αυτής της κατάστασης. Τόσο η UNESCO όσο και το Συμβούλιο της Ευρώπης προωθούν ένα όραμα εκπαίδευσης στο οποίο συμβάλλουν οι ηγέτες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σημαντικά στην προετοιμασία των μαθητών για την οικοδόμηση βιώσιμων, ειρηνικών κοινωνιών αναπτύσσοντας την τήρηση και αναλαμβάνοντας δράση για την υπεράσπιση και την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου, και για να συμμετέχουν αποτελεσματικά σε πολιτισμικά διαφορετικές κοινωνίες.