Συμμετοχή στο ΙΘ' Μαθητικού Συμποσίου Λυκείων Αττικής του Δικτύου ASPnet της UNESCO
Το διήμερo 21-22 Φεβρουαρίου 2019 το σχολείο μας συμμετείχε στο ΙΘ' Μαθητικού Συμποσίου Λυκείων
Αττικής του Δικτύου ASPnet της UNESCO, που πραγματοποιήθηκε στην Ελληνογαλλική Σχολή «Jeanne D' Arc»
με θέμα : "Βιώσιμη Ανάπτυξη : κατανοώντας τους στόχους, οραματιζόμαστε το μέλλον"
Τα μαθητικά συμπόσια του Δικτύου Συνεργαζόμενων Σχολείων του Νομού Αττικής ASPnet της Ουνέσκο
διοργανώνονται κάθε χρόνο, για ένα συνεχόμενο διήμερο, την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου,
υπό την εποπτεία της Δ/νσης Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων
και της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της Ουνέσκο.
Η φιλοξενία του συμποσίου γίνεται κάθε χρόνο σε ένα σχολείο, μέλος του Δικτύου,
που αναλαμβάνει το κόστος της διοργάνωσης.
Το ελληνικό δίκτυο Συνεργαζόμενων Σχολείων είναι μέλος ενός παγκόσμιου δικτύου σχολείων ASPnet της Ουνέσκο
(Associated Schools Project Network). Στο παγκόσμιο αυτό δίκτυο, που ιδρύθηκε το 1953, μετέχουν 177 χώρες
με 8.000 περίπου εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων. Στο ελληνικό Δίκτυο Συνεργαζόμενων Σχολείων
του Νομού Αττικής ASPnet της Ουνέσκο συμμετέχουν σήμερα 22 Λύκεια του νομού Αττικής (ιδιωτικά και δημόσια).
Σκοπός του Δικτύου είναι η προώθηση δράσεων του διεθνούς δικτύου ASPnet της UNESCO
σε τομείς κυρίως της εκπαίδευσης, της αειφόρου ανάπτυξης, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
και του διαπολιτισμικού διαλόγου.
Κάθε χρόνο το διήμερο μαθητικό συμπόσιο αφιερώνεται σε ένα συγκεκριμένο θέμα με σχετικά υποθέματα.
Tο φετινό συμπόσιο διοργάνωσε η Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Jeanne d΄Arc το διήμερο 21-22 Φεβρουαρίου 2019
με θέμα: Βιώσιμη ανάπτυξη - Κατανοώντας τους στόχους οραματιζόμαστε το μέλλον.
Υποθέματα:
- ο ρόλος των νέων στην υλοποίηση των 17 στόχων που έχουν τεθεί από την UNESCO
- ο ρόλος των συνεργασιών στην ανάπτυξη
- το θεσμικό πλαίσιο υλοποίησης των στόχων στη χώρα (και κριτική ως προς αυτό)
Τα σχολεία που συμμετείχαν φέτος ήταν τα εξής:
Ελληνογαλλική Σχολή Jeanne d’Arc,
Κολλέγιο Ψυχικού,
Εκπαιδευτήρια «Πλάτων»,
Σχολή Μωραΐτη,
3ο ΓΕΛ Κορωπίου,
4ο ΓΕΛ Ηρακλείου,
Λεόντειο Λύκειο Νέας Σμύρνης,
Λέοντειο Λύκειο Αθηνών,
Ράλλειο ΓΕΛ Θηλέων Πειραιά,
Αρσάκειο Ψυχικού ,
Εκπαιδευτήρια Γείτονα,
Κολλέγιο Αθηνών,
ΓΕΛ Λαυρίου,
Ελληνογαλλική Σχολή Ουρσουλίνων,
5ο ΓΕΛ Ιλίου,
ΓΕΛ Ώθηση,
2ο ΓΕΛ Γέρακα,
1ο Πειραματικό ΓΕΛ Αθηνών Γεννάδειο,
ΓΕΛ Ψυχικού ,
American Community Schools
Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν επίσης το Λύκειο Αγίου Νικολάου Λεμεσού,
από το Δίκτυο Εταιρικών Σχολείων Κύπρου
και το Λύκειο Πεντάπολης Σερρών,
από τα σχολεία ASPnet Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
Από το σχολείο μας συμμετείχαν συνολικά στις επιτροπές
και στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα οι μαθητές και μαθήτριες:
Παπαδοπούλου Ανδριάνα , Γαβριήλ Μυρτώ, Μέλισσα Αικατερίνη, Ρίζου Μαρία-Αθηνά,
Σιούλα Κωνσταντίνα, Λύτρας Δημήτριος, Πετριτσόπουλος Ελευθέριος, ΠατέρναΟριάνα,
Παπαροϊδάμη Αργυρώ, Κολιού Λαμπρινή, Ράγια Αναστασία(αναπληρωματική)
Το Σχολείο μας εκπροσώπησε στην εικαστική έκθεση:
Παφίλη Νικολέτα, Σιούλα Κωνσταντίνα, Πατέρνα Οριάνα, Κόκορη Δανάη.
Η μαθήτρια Οριάνα Πατέρνα άσκησε καθήκοντα Γραμματείας σε επιτροπή εργασίας
καθώς και καθήκοντα Γραμματέα στο Προεδρείο της Ολομέλειας.
Σύμφωνα και με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας
ήταν " ένα πραγματικά γόνιμο διήμερο καλλιτεχνικής έκφρασης, διαλόγου και κατάθεσης προτάσεων
από τους μαθητές και μαθήτριες των συμμετεχόντων σχολείων. "
Το πρωί της πρώτης ημέρας, οι μαθητές προσέγγισαν καλλιτεχνικά το θέμα μέσα από χορογραφίες, τραγούδια,
θεατρικά δρώμενα κλπ. Το απόγευμα, χωρισμένοι σε Επιτροπές, συζήτησαν το ρόλο των νέων,
την ανάγκη δημιουργίας συνεργασιών και το θεσμικό πλαίσιο που απαιτείται κατά τη διαδικασία υλοποίησης
των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Στη συνέχεια, συνέταξαν πορίσματα τα οποία συζητήθηκαν
σε ολομέλεια τη δεύτερη ημέρα. Τα εγκεκριμένα πορίσματα θα διαβιβαστούν στην UNESCO
από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO.
Γενικός σκοπός των Μαθητικών Συμποσίων είναι η προώθηση και διάδοση των αρχών
της UNESCO και των πανανθρώπινων αξιών που πρεσβεύει, με στόχο τη δημιουργία υπεύθυνων,
ενεργών πολιτών που θα δραστηριοποιούνται σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο
γνωρίζοντας τα δικαιώματά τους και τις υποχρεώσεις τους.